صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مسئول بازرگانی پاکستان:

کانال های بانکی با ایران در روزهای آتی فعال می شود

رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی پاکستان روز گذشته در جلسه ای با حضور رایزن بازرگانی ایران در کراچی و جمعی از فعالان تجاری پاکستان، از فعال شدن کانال های بانکی میان ایران و پاکستان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در این جلسه که روز گذشته با حضور 'زبیر طفیل' رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان، 'اس. ام. منیر' رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان، 'مراد نعمتی' رایزن بازرگانی ایران در کراچی و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی پاکستان برگزار شد، زبیر طفیل رئیس فدارسیون اتاق های بازرگانی پاکستان اظهار داشت که پس از جلسات متعدد میان بانک مرکزی، وزارت بازرگانی و وزارت اقتصاد پاکستان، نهایتا 'اشرف واترا' رئیس بانک مرکزی این کشور موضوع گشایش اعتباری را برای تجار پاکستانی به منظور انجام فعالیت های تجاری با ایران پذیرفته و امید است ظرف روزهای آیند، موضوع از طرف ایران نیز نهایی شود.
به گفته رایزن بازرگانی ایران در کراچی، در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت گشایش اعتبال (ال-سی) بحث و تبادل نظر شد و زبیر طفیل اعلام کرد: طرف پاکستانی رسما موضوع گشایش ال-سی را برای تجار پاکستانی برای انجام فعالیت های تجاری با ایران پذیرفته است و منتطر سفر هیاتی از بانک مرکزی ایران به پاکستان برای نهایی کردن موضوع گشایش اعتبار هستیم که قرار است این سفر با توجه به تعطیلات جاری در ایران به مناسبت نوروز، در چند روز آینده و پس از تعطیلات نوروزی انجام شود.
به گفته نعمتی، در این جلسه همچنین در خصوص مبادلات بانکی میان ایران و پاکستان و مسائل مبتلا به و نیز مشکلات صادر کنندگان ایرانی از جمله موضوع قیمت پایه ارزیابی کالاهای صادراتی ایران، بحث و گفت و گو شد.