صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس هیات بنیاد حامیان دانشگاه تهران خبر داد:

برنامه بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای تداوم ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس هیات بنیاد حامیان دانشگاه تهران تاکید کرد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه تهران همچنان....
در برنامه بنیاد هست که اگر خیری پیدا شود و آمادگی ساخت خوابگاه داشته باشد بنیاد حامیان دانشگاه تهران از این فرصت همکاری استقبال خواهد کرد. 
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسناٰ، محمود کمره‌ای در گفت‌وگو با اشاره به اقدامات سال 95 در این بنیاد اظهار کرد: سال گذشته دکتر قلم‌چی ساختمان جدید مهندسی مکانیک را در 21 هزار مترمربع زیربنا با سرمایه‌ای حدود 48 میلیارد تومان در 18 ماه ساختند و تحویل دانشگاه تهران دادند.
وی ادامه داد: همچنین ساختمان قدیمی که از بناهای قاجاری و منسوب به قوام‌السلطنه که در خیابان وصال قرار دارد ، بعد از چند مرحله انتقال و جابه‌جا شدن در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته و جزو زمین‌های خریداری شده برای طرح توسعه دانشگاه تهران است که این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود یک و نیم میلیارد تومانی بازسازی شده است و در حال حاضر به عنوان دفتر بنیاد خیرین دانشگاه تهران از آن استفاده می‌شود.
رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با بیان اینکه این بنیاد در طول یک‌ونیم سال گذشته 1624 نفر از دانشجویان مستعد تحصیلی، با معدل بالای 17 در دوره کارشناسی را بورسیه کرده، گفت: قصد داریم این روند را ادامه دهیم و تعداد دانشجویان بورسیه شده توسط بنیاد را به 5000 نفر برسانیم. ضمن اینکه درنظر داریم از دانشجویانی که دارای مشکلات مالی بوده و درعین حال معدل بالایی دارند نیز حمایت کنیم تا بتوانند بورسیه شوند.
کمره‌ای با بیان اینکه مساعدت‌هایی مانند تجهیز آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و ساخت‌وسازهای مختلف که به نفع دانشگاه‌ها است نیز در سال گذشته انجام شده است گفت: تجهیز کتابخانه‌ها و تهیه تجهیزات کامپیوتری و... نیز از دیگر فعالیت های بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال 95 بوده است که این کمک‌ها در راستای کمک به دانشگاه تهران و مساعدت برای دانشجویان و اساتید انجام شده است.
رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران ادامه داد: در زمینه خوابگاه‌ها اتفاق جدیدی در سال گذشته نیفتاده است ولی قبل از آن خوابگاه مصلی‌نژاد توسط بنیاد با کمک دکتر مصلی نژاد ساخته شد و چند سال پیش نیز دیوار خوابگاه دختران که دچار اشکالات اساسی بود مورد بازسازی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشگاه تهران همچنان در برنامه بنیاد قرار دارد که اگر خیری پیدا شود و آمادگی ساخت خوابگاه داشته باشد بنیاد حامیان دانشگاه تهران از این فرصت استفاده خواهد کرد. 
کمره‌ای در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در دانشکده‌های مختلف بنیاد حامیان دانشکده‌ ها راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: هم اکنون در دانشکده کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی و پردیس هنرهای زیبا، دفاتر بنیاد حامیان دانشکده راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.