صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طراحی ذهنی پیکاپ بی ام و را ببینید

در حالی که رقیب اصلی بی ام و یعنی دایملر امسال مرسدس کلاس X را روانه بازار خواهد کرد، این خودروساز نیز در پی حصور در این بخش است.
یک طراح مستقل با در نظر گرفتن این رویکرد، اخیرا یک طراحی ذهنی از پیکاپ متوسط بی ام و را بر اساس بی ام و X5 منتشر کرده است.
در گذشته طراحی هایی از پیکاپ بی ام و بر اساس M3 مدل 1986 و M3 مدل 2011 منتشر شده بود اما هیچ یک از آن ها وارد بازار نشده اند. M3 مدل 1986 یک پروژه سری بود در حالی که M3 مدل 2011 به نظر یک شوخی از طرف این خودروساز بود.
دایملر خودروهای با برند مرسدس بنز را توسط بخش مرسدس بنز ونز به فروش می رساند در حالی که آئودی نیز تحت مالکیت فوکس واگن است که فولکس واگن Commercial Vehicles را در مالکیت دارد. از طرف دیگر، بی ام و مدل های CV تولید نمی کند که همین امر تولید پیکاپ بی ام و را سخت تر و پرهزینه تر می کند.
در حالی که Hendrik von Kuenheim، معاون ارشد بی ام و در سال 2015 اعلام کرد که این خودروساز هرگز مدل پیکاپ عرضه نخواهد کرد، مدیرعامل بی ام و در استرالیا، Marc-Heinrich در سال گذشته اظهار داشت که بی ام  و در صورت وجود پتانسیل های لازم، در آینده یک پیکاپ عرضه خواهد کرد. این غول خودروسازی آلمانی در حال حاضر با تویوتا همکاری دارد که منابع آن می توانند به ایجاد جایی برای بی ام و در بازار وانت ها کمک کنند.
یکی از احتمالات قوی در این مورد آن است که همچون دایملر که پیکاپ کلاس X را بر اساس نیسان ناوارا ساخته است، بی ام و نیز پیکاپی بر اساس تویوتا هایلوکس عرضه کند.