صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 96؛

بازرسی‌ از بازارهای کردستان از مرز 12 هزار مورد گذشت

سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از یکم تا 30 اسفندماه سال گذشته در مجموع 12 هزار و 902 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار صورت گرفته است.
فرزاد سردارزاده با بیان کشف 466 مورد تخلف در این بازرسی‌ها، اظهار کرد: در این رابطه 419 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است.
وی افزود: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده که در این پرونده‌ها در مجموع  6 میلیارد و 332 میلیون هزار یال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان 389 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 163 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
سردارزاده در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و... واحدهای مختلف صنفی مراتب را به شماره تلفن 124 اطلاع داده و یا به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.