صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

رشد ۱۲.۷ درصدی ترافیک جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۱۲.۷ درصدی ترافیک جاده‌ای طی ۴ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور افزود: در چند روز گذشته پیک ساعتی تردد در آزادراه تهران- کرج عبور ۹ هزار خودرو و در سایر آزادراه‌ها عبور ۵ تا ۷ هزار خودرو را در یک ساعت نشان می‌دهد که رقم بسیار بالایی است.
وی با تأکید بر اینکه این مرکز از آن جهت که تمامی راه‌های کشور را مدیریت می‌کند مرکز بسیار مهمی به شمار می‌رود گفت: اهمیت این بخش در سال جاری که شاهد رشد ۱۲.۷ درصدی ترافیک جاده‌ای در ۴ روز اول تعطیلات نسبت به سال گذشته بوده‌ایم بیشتر نشان داده می‌شود.
وزیر راه وشهرسازی در این‌باره اضافه کرد: با توجه به رشد ترددها مسئولیت ما نیز در وزاتخانه و همچنین سایر سازمان‌های مرتبط با مدیریت جاده مانند نیروهای پلیس، هلال‌احمر، وزرت بهداشت و درمان و دیگر بخش‌ها بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول ضمن اشاره به گزارش آمارهای جدید در بخش تردد جاده‌ای طی چند روز اخیر گفت: در چند روز گذشته پیک ساعتی تردد در آزادراه تهران- کرج عبور ۹ هزار خودرو و در سایر آزادراه‌ها عبور ۵ تا ۷ هزار خودرو را در یک ساعت نشان می‌دهد که رقم بسیار بالایی است.
به گفته وی طی روز ۲۶ اسفندماه سال ۹۵ در آزادراه کرج عبور بیش از ۱۱۴ هزار خودرو در ۲۴ ساعت گزارش شده است.
آخوندی با بیان این مطلب که در نوروز ۹۶ نیز شاهد آزادراه‌های پرترافیکی خواهیم بود گفت: خوشبختانه استقبال مردم از سامانه ۱۴۱ تا کنون خوب بوده است به گونه‌ای که آمار مربوطه ظرف ۴ روز مراجعه حدود ۴.۵ میلیون نفر را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: علاوه براین سامانه تعداد زیادی از هموطنان خواستار برقراری مکالمه تلفنی با اپراتورهای مرکز بوده و از این طریق خواستار راهنمایی و کمک نیروهای ما در مرکز مدیریت راه‌های کشور بوده‌اند.
آخوندی با تأکید براینکه تصور می‌کنیم سامانه ۱۴۱ تا حد زیادی کارکرد خود در امور ترافیکی را داشته است گفت: این سامانه تا کنون باعث توزیع ترافیک و مقصد بین مسافران شده است، چراکه مردم با گرفتن اطلاعات محورها می‌توانند بهترین مسیر و میزان مدت زمان لازم تا رسیدن به مقصد را دریافت و در صورت مشاهده ترافیک در برخی محورها مقصد و مسیر آن را انتخاب کنند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا این لحظه مازندارن، گیلان، خراسان، اصفهان و شیراز مانند سال‌های گذشته در صدر سفرهای نوروزی هستند ولی سایر استان‌ها مانند لرستان جلوتر آمده و جایگاه آن نسبت به سال گذشته که در رده ۱۳ قرار داشته است امسال به مقصد ۶ ارتقا پیدا کرده است.
 به گفته این مقام مسئول این آمار نشان دهنده توزیع مسافران در سرزمین است، قطعا مردم می‌توانند در طول تعطیلات از تمام زیبایی‌های سرزمین استفاده کرده و تنها خود را به چند نقطه خاص محدود نکنند.
آخوندی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۶ اوضاع جوی، بارانی خواهد بود گفت: امیدوارم مردم ضمن رعایت حال خود، رعایت حال دیگران را نیز کرده و به حفظ ایمنی خود و سایر هموطنان کمک کنند، چراکه مشاهده رفتاری با اخلاق اجتماعی و اسلامی و همچنین با صفات برجسته یک ایرانی از سوی رانندگان در زمان اوج مسافرت‌ها امری بسیار مهم است.
وی همچپنین اضافه کرد: خوشبختانه برخی مسیرهایی که طی سنوات گذشته مانند محور منجیل دارای مشکلات فراوان بودند با گشایش تونل وضع بهتری پیدا کردند، با برقراری تردد در تونل شیرگاه در نزدیکی قائم‌شهر در شب گذشته شاهد روانی تردد در این محور بودیم که امیدوارم هرچه سریعتر این تونل به طور رسمی افتتاح شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما همواره در خدمت مردم عزیز بوده و تلاش می‌کنیم تا سفری ایمن را برای آن‌ها ترتیب دهیم هرچند که در نهایت فرمان به دست مردم بوده و ما تنها می‌توانیم مقدمات برخورداری از سفری ایمن را برای آن‌ها فراهم کنیم.