صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جلوی چشم بازیدکنندگان نگارخانه ملی لندن؛

پیرمردی ۶۳ ساله به نقاشی ۲۰۰ ساله با پیچ‌گوشتی حمله کرد

پیرمردی ۶۳ ساله، شنبه ۲۸ اسفند جلوی چشم بازیدکنندگان نگارخانه ملی لندن با پیچ‌گوشتی یکی از تابلوها را تخریب کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز  وبه نقل از خبرآنلاین،‌ بعد از ظهر شنبه ۲۸ اسفند در بال شرقی نگارخانه ملی لندن یکی از بازدیدکنندگان به تابلوی «آقا و خانم ویلیام هالت» که بیشتر با نام «پیاده‌روی صبحگاهی» شناخته می‌شود، با پیچ‌گوشتی حمله کرد.
پس از این رویداد، دیگر تماشاگران و مسئولان گالری وارد عمل شدند و این مرد ۶۳ ساله را دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند.
سخنگوی نگارخانه اعلام کرد: «آسیب‌های وارد شده به نقاشی شامل دو خراشیدگی بلند است که خوشبختانه بوم نقاشی را پاره نکرده است.»
توماس گینزبارو نقاش سرشناس انگلیسی تابلوی «آقا و خانم هالت» را سال ۱۷۸۵ کشید. مارک بیلز مدیر موزه گینزبارو درباره این حادثه خرابکاری گفت: «شوکه‌کننده است. هر چند که ما در موزه معمولا برای این دست رویدادها آماده هستیم اما این رویداد خیلی غیرمعمول است.»
او در ادامه گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که این نقاشی در نظر کسی اهانت‌آمیز باشد. خیلی عجیب است که کسی بخواهد این کار را انجام دهد.»
گینزبارو یکی از مشهورترین هنرمندان انگلیس و یکی از نخستین اعضای آکادمی سلطنتی هنر بریتانیا بود. او کارش را با نقاشی منظره آغاز کرد اما پس از برای کسب درآمد بیشتر به نقاشی پرتره روی آورد. او تابلوی «آقا و خانم هالت»‌ را سه سال پیش از مرگ و زمانی کشید که در اوج شهرت به سر می‌برد.
از آنجا که بوم نقاشی در حمله آسیب ندیده است می‌توان امیدوار بود که تابلوی نقاشی به صورت کامل مرمت شود. این تابلو از ۶۰ سال پیش به این سو در مالکیت نگارخانه ملی لندن قرار دارد.