صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون صنعت، معدن و تجارت ایلام: خرید کالای ایرانی، حمایت از تولید ملی است

معاون بازرگانی داخلی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: خرید کالای ایرانی در واقع حمایت از تولید ملی و پشتوانه ای برای رونق تولید داخلی و اشتغال پایدار است.
جمیل شوهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقتی مردم یک کالای ایرانی را انتخاب و خریداری می کنند با این انتخاب از اشتغالزایی، شکوفایی اقتصادی واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد حس رقابت پذیری در بین واحدهای تولیدی برای افزایش کیفیت حمایت کرده اند.
وی افزود: وضعیت بازار و اقتصاد کشور نیازمند تحرکی است که بخشی از این تحرک به حمایت مردم نیاز دارد تا با انتخاب و خرید کالای ایرانی شادمانی و نشاط را به واحدهای تولیدی باز گردانند.
شوهانی تاکید کرد: در چند سال گذشته به واسطه قاچاق کالا و تبلیغات سوء، تولید در کشور خسارت زیادی دید و عدم حمایت مردم و استقبال آنها از کالای داخلی موجب ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از واحدها و اخراج و بیکاری کارگران آنها شد.
وی یادآور شد: وقتی خرید کالای ایرانی قیمت تمام شده کمتری در مقایسه با کالای مشابه خارجی دارد و به سهولت و ارزانی در اختیار مردم قرار می گیرد چرا باید بیشتر معرفی نشود.
شوهانی از مردم خواست تا با حمایت از تولید داخلی و خرید و انتخاب کالای ایرانی رونق تولید، شکوفایی اقتصادی و اشتغال زایی کارگران را تداوم بخشند که این امر گامی مهم در راستای خودکفایی بیشتر کشور است.
به گزارش ایرنا به منظور حمایت از تولید ملی و اشتغال کارگران کمپین ' ایرانی کالای ایرانی بخر' راه اندازی شده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را آغاز کرده است. 
کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی توسط ایرنا با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده شده است.