صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور شماری از شهروندان این کشورعلاقه مند به فرهنگ و تمدن ایرانی، اساتید و دانشجویان زبان فارسی و ایرانیان مقیم

جشن نوروز ایرانی و بهار در کی یف برپا شد

جشن هزاران ساله نوروز و بهار در شهر کی یف پایتخت اوکراین با حضور شماری از شهروندان این کشورعلاقه مند به فرهنگ و تمدن ایرانی، اساتید و دانشجویان زبان فارسی و ایرانیان مقیم برگزار شد
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در آئین جشن سفره هفت سین در دانشگاه تاراس شفچنکو اوکراین که عصر شنبه و پس از ادای احترام میهمانان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دانشجویان اوکراینی زبان فارسی با سرودخوانی، گام های بهار را گرامی داشتند.
محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین در این مراسم با شادباش فرا رسیدن بهار، گفت: عید نوروز یکی از مهم ترین و اصلی ترین جشن های ایرانیان است که از ایران باستان تاکنون نسل به نسل در طول تاریخ ساری و جاری بوده است.
بهشتی منفرد همچنین با اشاره به اینکه جشن و فرهنگ نوروز از گستره ایران و کشورهای فارسی زبان منطقه فراتر رفته است، ترویج دوستی انسان ها با هم و پاسداشت طبیعت را از جمله دلایل استقبال ملت های مختلف از این یادگار کهن برشمرد. 
در ادامه مراسم، خانم اولنا مازه پووا مدیر گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی دانشگاه تاراس شفچنکو با اعلام تبریک عید نوروز، برنامه ریزی و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این جشن را ارزشمند خواند.
وی گفت: برگزاری چنین آئین هایی به صورت جمعی و تداوم آنها سبب آشنایی بیشتر دو ملت از پیشینه و فرهنگ یکدیگر می شود.
مدیر گروه زبان فارسی دانشکده شرق شناسی دانشگاه تاراس شفچنکو همچنین با تاکید براهمیت برگزاری آئین ها و مناسبت فرهنگی ایران در اوکراین برای دانش افزایی دانشجویان زبان فارسی، توسعه بیش از پیش روابط علمی و آموزشی تهران و کی یف را خواستار شد. 
در این مراسم همچنین دانشجویان زبان فارسی برنامه ها مختلفی شامل قرائت اشعار شاعران نامی ایرانی در وصف بهار، دکلمه و معرفی سین های هفت سین را انجام دادند و دانش آموزان ابتدایی زبان فارسی مدرسه زبان های شرقی هم با لباس های محلی ایرانی برنامه شاد اجرا کردند که استقبال دوستداران زبان فارسی، سنن و فرهنگ ایرانی را درپی داشت.