صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نوربخش اعلام کرد

بدهی 9 هزار میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 4هزار و 350میلیارد تومانی این سازمان در مردادماه سال جاری به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران خبر داد و افزود: 3هزار و750میلیارد تومان از محل حق بیمه‌ها و مابقی از منابع دیگر تامین شد.
دکتر سید تقی نوربخش در مراسم انتخاب مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) که از سوی هیات‌مدیره آن انتخاب شد، گفت: شستا مجموعه‌ای برای ایجاد ارزش افزوده و صیانت از منابع مالی کارگران از سال 1367 فعالیت خود را در کشور شروع کرد. وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سال 1354  
 به بعد از بدنه این سازمان انجام شد. نوربخش مهم‌ترین تولید سازمان‌های بیمه‌گر اجتماعی را امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین برند در هر سازمانی اعتماد میان بیمه‌شدگان و سازمان است. 
وی افزود: پس از خدشه دارشدن به اعتماد بیمه‌شدگان در چند سال گذشته؛ مسئولیت ما در دو سال گذشته احیای اعتماد بود که خوشبختانه توانستیم گام‌های ارزشمندی در این زمینه‌برداریم. 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بدون یک روز وقفه پرداخت شده و این افتخار بزرگی برای این سازمان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت و دیگر مشکلات اقتصادی در دو سال گذشته، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز با مشکلات متعددی مواجه شدند.