صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

معرفی 7 منطقه گردشگری طی امسال

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از معرفی هفت منطقه جدید گردشگری طی امسال خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به همراه هوشنگ بازوند استاندار لرستان، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، احسان جهانیان فرماندار الیگودرز و جمعی از مسئولان استان و شهرستان الیگودرز از ستاد هماهنگی خدمات سفر در الیگودرز بازدید کردند.
زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: حفاظت از میراث فرهنگی از تکالیف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و باید از این میراث حفاظت کنیم تا بتوانیم آن را به نسل آینده تحویل دهیم.
وی افزود: در نوروز 96، طی هماهنگی هایی که با ستادهای هماهنگی خدمات سفر در استان ها از جمله لرستان داشته ایم، کوشیده ایم در کنار هم نوروز متفاوتی برای هم وطنان رقم بزنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره فرصت برابر گردشگری هم اظهار کرد: امسال هفت منطقه مهم گردشگری در کشور معرفی شدند تا از این طریق مقاصد جدید گردشگری به هم وطنان معرفی شود و بسیاری از استان هایی که شناخته نیستند به کمک آموزش و اطلاع رسانی فرصت برابری در حوزه گردشگری پیدا کنند. وی ادامه داد: تبدیل این مناطق به مقصد گردشگری ظرفیتهای بالقوه برخی استان ها همانند لرستان را بالفعل و شکوفا خواهد کرد.
احمدی پور با بیان اینکه لرستان قطب مهم گردشگری کشور محسوب می شود افزود: این استان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور را دارد. وی گفت: لرستان دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان و متعددی است که باید معرفی شوند.
معاون رئیس جمهور در مورد مشکلات دفاتر نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستانها نیز افزود: در صدد تبدیل نمایندگی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراکز شهرستانها به اداره هستیم.
احمدی پور ادامه داد: ضرورت دارد به علت کمبود منابع و نیروی انسانی استانداران از ظرفیت های موجود در استان به ما کمک کنند.