صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اعلام کرد:

برپایی ستاد استقبال از مسافرین نوروزی در ورودی شهر همدان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی از برپایی ستاد استقبال از مسافرین نوروزی در ورودی شهر همدان خبر داد و گفت: این ستاد....
 آماده ارائه هرگونه خدمات لازم جهت استقرار، اقامت و معرفی و فروش بلیت اماکن دیدنی بوده و آماده خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی خواهد بود.
به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, فرهاد فرزانه مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان همدان در خصوص اقدامات انجام شده در این استان در آستانه نوروز ۹۶ بیان کرد: تمامی فعالیت‌های آماده‌سازی برای سفرهای نوروزی در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر در استان بررسی و برنامه‌ریزی می‌شود.
فرزانه در ادامه اضافه کرد: تاکنون جلسات متعددی با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با سفرهای نوروزی برگزار شده و وظایف همه آن‌ها مشخص و دستگاه مربوطه ابلاغ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان همچنین از وجود پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی شهر همدان خبر داد و گفت: همچنین در این منطقه ستاد استقبال از گردشگران نیز آماده ارائه هرگونه خدمات لازم جهت استقرار، اقامت و معرفی و فروش بلیت اماکن دیدنی بوده و آماده خدمت رسانی به میهمانان نوروزی خواهد بود.
فرزانه با بیان این مطلب که در این ایام علاوه بر هتل‌ها، کلاس‌های درس مدارس برای اقامت ۶ هزار مسافر نیز درنظر گرفته شده است گفت: تمامی بخش‌ها بنا به وظایف مقرر شده در ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام فعال و آماده کمک به مسافرین خواهند بود.
این مقام مسئول در ادامه افزود: از آنجا که این ایام فرصت مناسبی برای تعرض به اراضی ملی از سوی سودجویان خواهد بود، روزانه گشت‌ها و بازدیدهای متعددی از این اراضی داشته و تمامی تلاش خود را جهت حفظ آن‌ها خواهیم داشت.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی همدان همچنین درباره جاذبه‌های توریستی این استان بیان کرد: استان همدان از استان‌های کوهستانی، مرتفع، سرد و بادخیز کشور محسوب می شود که هرودوت تاریخ بنای آن را در سده هشتم پیش از میلاد در دوران مادها ذکر کرده است.
وی اضافه کرد: استان همدان به لحاظ تنوع تولیدات صنایع دستی رتبه دوم تنوع تولیدات صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است برجسته ترین صنعت دستی استان، سفالگری و سرامیک‌سازی است که مرکز عمده آن لالجین در ۲۵ کیلومتری شهر همدان واقع است.
به گفته وی پیشینه سفال‌سازی در لالجین نزدیک به ۷۰۰ سال برآورد شده است به همین دلیل لالجین به پایتخت سفال ایران معروف است.
وی در پایان مناطقی از جمله آبشار گنج‌نامه، موزه هگمتانه، موزه حیات وحش دانشگاه بوعلی و آزاد اسلامی، آرامگاه بوعلی و باباطاهر، غاز علیصدر، موزه لطفعلیان، حمام‌های قدیمی ملایر و نهاوند را تنها بخشی از آثار توریستی و جذاب در این استان اعلام کرد و گفت: به تمامی مسافرین این خطه در ایام نوروز توصیه می‌کنم تا ضمن بازدید از این مناطق با تاریخ و تمدن مردم این استان نیز آشنا شوند