صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عید ایرانی با کالای ایرانی؛

معاون وزارت صنعت:جلب مصرف کنندگان داخلی نیازمند توجه ویژه به کیفیت وقیمت کالا است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کیفی محصول و رعایت انصاف در قیمت گذاری را در جلب اعتماد مصرف کنندگان برای استفاده از تولیدات داخلی بسیار اثرگذار دانست.
دکتر برات قبادیان با تاکید بر این که فرهنگ استفاده از کالاهای خارجی به خصوص بادوام در طول چند دهه در کشور شکل گرفته و به عادت بدل شده است، این عادت را نیازمند آسیب شناسی جدی دانست.
وی اظهار کرد: بسیاری از کالاهایی که از برخی کشورها وارد می شود، کالاهای بی کیفیت و در نتیجه ارزان تر از محصولات داخلی است که مردم نیز به دلیل قیمت پایین تر از آنها استقبال می کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از دلایل انتخاب کالاهای خارجی از سوی مردم را مسائلی همچون چشم و هم چشمی و نبود تبلیغات مناسب برای کالاهای با کیفیت ساخت داخل عنوان کرد.
وی با تاکید بر این که برای استفاده از کالاهای ساخت داخل باید تعصب ملی از سوی رسانه ها تقویت شود، تاکید کرد: البته اگر کالای تولیدی داخل کشور بتواند در کنار استحکام و زیبایی به لحاظ قیمت نیز قابل رقابت باشد و بر اساس توان خرید مردم طراحی شود، به طور طبیعی مردم پذیرای آن خواهند بود.
این مقام مسوول در ادامه تاکید کرد: با این همه، دولت هم در کنار سایر نهادها به طور حتم می تواند نقش مناسبی در حمایت از صنایع و تولیدات بومی در کشور ایفا کند.
قبادیان همچنین در خصوص جولان برخی کالاهای خارجی در بازارهای داخلی گفت: شاید نیاز باشد که مجلس در حوزه قوانین مقررات واردات در کشور ورود و بر اساس تصویب قوانین از کالاهای بومی و ملی حمایت کند.
وی واگذاری تسهیلات کم بهره، تامین مناسب مواد اولیه و ارائه تشویق های لازم برای کاهش هزینه های تولیدی و همچنین ایجاد نمایشگاه ها و کنترل واردات و کالاهای قاچاق را از جمله این راهکارها برشمرد.