صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آپ تایم سرویس جدید گوگل برای آیفون

سال گذشته گوگل با راه اندازی پروژه Area 120، به کارکنان خود این امکان را داد تا ایده های تجاری و ایده هایی را که برای به راه انداختن شرکت های مستقل و استارتاپ ها دارند به کمک این شرکت، تحقق بخشند.
 اکنون نخستین پروژه حاصل از Area 120  آماده شده که آپ تایم نام دارد. این برنامه که برای استفاده از آن حتماً باید دعوت نامه مخصوصش را دریافت کرده باشید، یک اپلیکیشن منحصر به سیستم عامل iOS شرکت اپل است که به شما در تماشا و به اشتراک گذاری ویدئوهای یوتیوب کمک می کند.
آپ تایم رایگان است و محیط آن به گونه ای است که هر کدام از دوستان دارنده آیفون شما هم می توانند در تماشای ویدئوهای یوتیوب با شما شریک شوند و نظرات و کامنت های خود را به راحتی ثبت کنند. به این ترتیب حالت گفت وگویی بین شما و دوستان تان به وجود می آید که تماشای ویدئو را جذاب تر می کند.
در این اپلیکیشن آواتارهای مربوط به دوستان شما روی ویدئوی موردنظر به حالت شناور دیده می شوند و حسی شبیه به ویدئوهای لایو یا زنده فیس بوک پدید می آورند. ایده اصلی از توسعه و ساخت این برنامه ایجاد ارتباطی جالب بین شما و دوستان تان در حین تماشای ویدئوها از هر مکان است و به جز موارد گفته شده، امکان خاصی در آن وجود ندارد.
برای مثال شما نمی توانید با آپ تایم ویدئوهای یوتیوب را ضبط کنید. هنوز Area 120 اعلام نکرده که آیا نسخه اندرویدی این برنامه ساخته می شود یا خیر، اما برای کاربران iOS همراه داشتن کدی برای دانلود این برنامه ضروری است که از طریق اکانت رسمی توییتر آپ تایم به افراد داده می شود.
با این نرم افزار، شرکت های تابعه گوگل مانند پریسکوپ نیز می توانند به وضوح خدمات ارائه دهند.از ویژگی های دیگر آپ تایم می شود به اشتراک بسیاری از گزینه های آن با iTunes اشاره کرد. کاربران آپ تایم باید در گوگل حساب ایجاد کنند و بدین گونه می توانند در گروه ها بحث و ویدئو های خود یا بستگان شان را مشاهده کنند.
در این حساب کاربری به تدریج پروفایل کاربران پیشرفت می کند و می شود که ویدئو های خود را با شکلک ها و دیگر محتوا ها به اشتراک بگذارند. پلتفرم این برنامه در حال حاضر توسط YoutubeSocial راه اندازی شده است که این پلتفرم در سال 2010 استارتاپ LiveLead را که یک برنامه مشابه بود راه اندازی کرد که در سال 2011 با شکست مواجه شد.