صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فناوری در خدمت ایمنی موتورسواران؛

کلاه ایمنی هوشمند موتورسیکلت با دوربین و بلندگو عرضه شد

با خرید یک کلاه ایمنی جدید و هوشمند می توانید در حین هدایت موتورسیکلت به راحتی با تلفن صحبت کنید، مسیر مناسب...
حرکت خود را بیابید و همین طور به موسیقی گوش کنید.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، کلاه ایمنی CrossHelmet مجهز به یک نمایشگر است که در برابر صورت قرار گرفته و اطلاعات نقشه و مسیر راه را به کاربر نشان می دهد. همچنین با استفاده از برنامه عرضه شده همراه با این کلاه ایمنی می توان فرامین مورد نظر را با حرکات سر صادر کرد.
علاوه بر نمایش موقعیت مکانی، با استفاده از حرکات سر می توان پخش کننده موسیقی این کلاه ایمنی یا بلوتوث آن را روشن کرد. با نگاه کردن به لنز باریکی که به جلوی این کلاه ایمنی اضافه شده و با فعال کردن قابلیت جی پی اس می توان موقعیت مکانی و شیوه رسیدن به مقصد را بررسی کرد.
همچنین می توان تصاویر محیط اطراف را با دوربین موجود در این کلاه ایمنی مشاهده کرد.این کلاه ایمنی برای حفظ آسایش و آرامش مالک خود مجهز به سیستمی برای کنترل سر و صدا هم هست. در واقع با استفاده از این کلاه ایمنی می توان به تمامی امکانات گوشی های هوشمند بدون استفاده از دست دسترسی پیدا کرد.
بنابراین اگر در حین راندن موتورسیکلت کسی با شما تماس بگیرد با استفاده از این کلاه ایمنی و با تکان دادن سر می توانید گوشی را فعال کرده و به تماس دریافتی پاسخ دهید. دوربین کلاه ایمنی یاد شده هم با افزایش دامنه دید شما از تصادفات و مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.
این کلاه ایمنی اوایل تابستان روانه بازار می شود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.