صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود به منظور ارتقای رفاه و امنیت دو ملت

دیدار روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همتای جمهوری آذربایجانی خود در باکو در زمینه توسعه همکاری های دو جانبه دیدار و گفت وگو کردند.
به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از  ایرنا، 'محمود واعظی' عصر پنج شنبه برای پیگیری توافقات حاصله در سفر اخیر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به تهران، وارد باکو شد.
واعظی در اولین روز این سفر دو روزه با شاهین مصطفی اف رییس آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور دیدار و با اشاره به سفر اخیر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به کشورمان و اهمیت آن برای ارتقای مناسبات فیمابین، اراده دولت ایران برای توسعه همکاری های دوجانبه را خاطرنشان کرد. 
وی گفت: همان طوری که در دیدار رییس جمهوری آذربایجان با مقام معظم رهبری اعلام شد ، ظرفیت های بزرگی برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها وجود دارد و باید تلاش شود از همه این ظرفیت های موجود به منظور ارتقای رفاه و امنیت دو ملت تا حد امکان استفاده شود . 
واعظی با اظهار رضایت از اتصال خطوط ریلی بین دو کشور همسایه در آستارا ، از راه اندازی حمل و نقل ترکیبی کالا در مسیر دالان شمال – جنوب در آینده نزدیک خبر داد . 
وی همچنین به همکاری استانهای مرزی کشورمان با جمهوری آذربایجان اشاره و بر توسعه آن به سایر استانها تاکید کرد . 
واعظی همچنین آمادگی ایران برای همکاری های سه جانبه با جمهوری آذربایجان و روسیه در زمینه برق را اعلام کرد. 
در این دیدار طرفین بر تسریع در همکاری های ریلی دو کشور بخصوص راه آهن رشت – آستارا تاکید و با توجه به تجربه موفق در زمینه شروع اجرای پروژه های مشترک احداث کارخانه تولید خودرو و دارو در جمهوری آذربایجان ، خواستار اجرای طرح های مشترک بیشتری در سایر حوزه ها شدند . 
رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در اولین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان همچنین با کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه این کشور دیدار کرد . 
پیگیری پروژه های در دست اجرا در خصوص همکاری های بانکی ، نفت و انرژی و راه از جمله اهداف سفر واعظی به جمهوری آذربایجان می باشد .