صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خواستار ساماندهی تشکل‌های اقتصادی شد

رئیس اتاق بازرگانی استان خواستار ساماندهی تشکل‌های اقتصادی با هدف ممانعت از موازی کاری شد.
حسین پیرموذن  در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل با ابراز تاسف از شکل گیری سندیکاهای اقتصادی در استان بدون اطلاع اتاق بازرگانی گفت: چند سال قبل در قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مطرح شد که سندیکاهای اقتصادی با هدف ممانعت از موازی کاری تخت نظارت اتاق‌های بازرگانی تشکیل شوند. درصورتی که عدم رعایت این بند از قانون در برخی جاها در اردبیل مشاهده می شود.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل اضافه کرد: لازم است  تشکل‌های اقتصادی با هدف ممانعت از موازی کاری در استان ساماندهی شوند بطوریکه انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی با عمل به قانون فوق با اعمال قانون تشکل‌ها هم‌صدا با اتاق بازرگانی جرکت کنند.
وی با انتقاد از عملکرد تامین اجتماعی در خصوص بررسی دفتاتر حسابرسی واحدهای تولیدی  افزود: متأسفانه تأمین اجتماعی برخلاف قوانین حسابرسی را با بازرسی اشتباه گرفته بطوریکه که و این موضوع را  با معاون اول رئیس جمهور در میان گذاشتیم تا به مشکل واحدها رسیدگی شود.
به گفته وی تأمین اجتماعی مجاز است تا یک سال بررسی دفاتر بخش خصوصی را اجرا کند در حالیکه  برای صدور و تمدید کارت بازرگانی در استعلام تأمین اجتماعی ضرورت بررسی دفاتر مطرح می‌شود.
پیرموذن بیان کرد: در موارد فوق ۱۲۰ پرونده با تأمین اجتماعی دچار مشکل شده‌ است بطوریکه با توجه به ابلاغ رسمی مصوبه از اول تا ۱۵ فرودین ماه ۹۶ انتظار می‌رود جلوی بررسی پرونده‌ها تا اعمال قانون گرفته شود