صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

بهره‌برداری از قطعه پل سفید- قائم‌شهر در محور فیروزکوه قبل از نوروز

مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح ۴۰ کیلومتر از پروژه تعریض محور ۱۸۷ کیلومتری تهران-رودهن، فیروزکوه- قائمشهر حد فاصل پل سفید تا قائم‌شهر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه ‌و شهرسازی حسن کلهر در حضور خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت محور هراز بیان کرد: این محور با طول ۱۵۷ کیلومتر به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اتصالی به سواحل شمالی دریای خزر و شهر آمل از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با بیان اینکه «هر شش ماه بخشی از محور هراز زیر بار ترافیکی می‌رود» افزود: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از تونل آبشار با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت در محور هراز با هدف کاهش حوادث رانندگی و جاری شدن آب در سطح جاده بودیم. طبق برنامه‌ریزی در روز جمعه ۲۷ اسفندماه نیز شاهد افتتاح ۴۰ کیلومتر از پروژه تعریض محور ۱۸۷ کیلومتری تهران-رودهن، فیروزکوه- قائمشهر حد فاصل پل سفید تا قائم‌شهر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.
کلهر با اشاره به پروژه قابل افتتاح روز جمعه یادآور شد: تونل ۱.۵ کیلومتری حدفاصل زیرآب تا شیرگاه و ۴.۵ کیلومتر دیوار حائل و ضامن نیز تحت همین پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.  
به گفته مدیرکل منطقه شمال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بهره‌برداری از  ۵ کیلومتر باقیمانده این محور در سال ۹۶، کل محور به طور کامل بزرگراهی می‌شود.
کلهر با اشاره به پیشرفت ۵۴ درصدی محور هراز خاطرنشان کرد: اولویت اول شرکت ساخت و توسعه در این  محور مربوط به مسیر حد فاصل آمل-بایجان به طول ۶۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است و اولویت دوم نیز شامل قطعه آبشار-پلور به طول ۹ کیلومتر می‌شود و سرانجام در اولویت سوم شاهد تغییر مسیر کریدور در حدفاصل بایجان-لاسم به طول ۲۷ کیلومتر هستیم که هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.
وی در پایان از تکمیل بخش عمده محور هراز در سال ۹۷ خبر داد.