صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در شهرکرد صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تجلیل از مستعدان‌برتر و مخترعان برگزیده

نشست هم‌اندیشی و تجلیل از مستعدان‌برتر و مخترعان برگزیده استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی و مراسم تجلیل از مستعدان‌برتر و مخترعان استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور معاون استاندار، رییس بنیاد نخبگان استان، رییس پارک علم‌وفناوری و تعدادی از مستعدان‌برتر و مخترعان برگزارشد.
در این مراسم، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری، تجلیل از مستعد‌ان‌برتر و مخترعان بومی را نوعی تقدیر از پتانسیل و ظرفیت‌های استان دانست و گفت: نیروی‌انسانی متخصص، مهمترین شاخصۀ توسعه‌یافتگی است.
وی افزود: چهارمحال‌وبختیاری، منطقه‌ای نخبه‌خیز است که پتانسیل بالایی دارد بنابراین لازم است بستر مناسب برای افزایش تأثیرگذاری این افراد در جامعه فراهم شود که این مهم نیازمند تعامل و همکاری همۀ دستگاه‌های درون‌استانی با بنیاد نخبگان است.
بنیادیان با تأکید بر لزوم ترویج و نهادینه‌شدن فرهنگ دانش‌بنیان و همسو شدن نگرش مسؤولان استان با این فرهنگ، اظهار داشت: نخبگان و استعدادهای‌برتر پرچم داران اقتصاد دانش‌بنیان هستند و می‌توانند ارزش افزودۀ بسیاری با استفاده از هوشمندی و تخصص خود تولید کنند؛ بنابراین مسؤولان نیز باید ابعاد و ماهیت اقتصادی دانش‌بنیان را درک کرده و برای جایگزین‌شدن آن با اقتصاد نفتی تلاش کنند.
رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بنیادهای نخبگان استانی، دستگاه‌های میان‌بخشی هستند که می‌توانند با حمایت و تعامل دستگاه‌های درون‌استانی خاصه استانداری‌ها، زمینه را برای ورود اجتماع نخبگانی بومی به چرخۀ خدمت‌رسانی به منطقه و کشور فراهم کنند.
وی در ادامه به لزوم تقویت حس تعهد به جامعه بومی و ارتقاء مسؤولیت‌پذیری در اجتماع نخبگانی اشاره کرد.
در ادامه، سیامک سلیمانی؛ معاون توسعه منابع استانداری چهارمحال‌وبختیاری نیز، نیروی انسانی را اصلی­ترین سرمایۀ کشور دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت‌های بزرگ در کشورهای توسعه‌یافته حاصل برنامه‌ریزی دقیق برای حفظ و پرورش نیروهای نخبه است.
وی در ادامه گفت: امروزه، کشورهای توسعه‌یافته علاوه بر حفظ نخبگان بومی، با فراهم کردن بستری مناسب، متخصصان، مستعدان، مبتکران و نیرو‌های خلاق کشورهای دیگر را نیز جذب می‌کنند؛ چراکه به‌خوبی درک کرده‌اند، نیروی‌انسانی خلاق و مبتکر عامل توسعه‌یافتگی اقتصادی است.
سلیمانی اظهار داشت: برای ایجاد تحول اساسی در اقتصاد و پیشرفت کشور، باید به نیروی‌انسانی کارآمد و کاربلد ارج نهاده و آنان را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هدایت کرد چراکه این اقتصاد، پویا و دانش‌محور و مبدل علم به ثروت است.
معاون توسعه منابع استانداری چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت هستند، به نقش این شرکت‌ها در ایجاد اشتغال نخبگانی اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت به سمت ایجاد و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، تنها راه‌حل رفع معضل اشتغال دانش‌آموختگان است.
سلیمانی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان استان، گفت: این قبیل مراسم‌ها، سبب می‌شود مسؤولان بیش از گذشته با نیروی‌انسانی متخصص بومی ارتباط بگیرند و زمینه را برای تزریق تفکر آنان به بدنۀ اداری استان فراهم کنند.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم، با اهداء جوایزی از مستعدان‌برتر و مخترعان برگزیده سال 95 بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شد.