صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

119 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت که تاکنون به 119 واحد تولیدی این استان بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
داریوش دیودیده روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه در 31 جلسه قبلی این کارگروه پرونده 153 واحد و طرح تولیدی بررسی شد، اظهار داشت که این جلسات 350 مصوبه داشت که از این تعداد، 177 مصوبه اجرایی شد و 173 مصوبه در دست اجراست. 
وی افزود که از این تعداد مصوبه، 43 مورد مربوط به تأمین مالی و تسهیلات، 151 مصوبه مربوط به تعیین تکلیف بدهی، 9 مصوبه مربوط به امور زیربنایی و تأمین سوخت، چهار مصوبه مربوط به تأمین زمین و محدوده معدن، پنج مصوبه مربوط به تأمین مواد اولیه و ورود ماشین‌آلات، چهار مصوبه مربوط به امور کارگری و 134 مصوبه به سایر موضوعات مربوط می‌شود. 
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که 589 طرح و واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 449 مصوبه پس از تأیید در کارگروه‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شدند. 
دیودیده گفت که تاکنون 124 واحد تولیدی با تسهیلات مورد نیاز یکهزار و 540 میلیارد ریال در بانک‌های عامل عقد قرارداد شده که از این تعداد تاکنون به 119 واحد تولیدی مبلغ یکهزار و 20 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است. 
کهگیلویه و بویراحمد یک درصد واحدهای صنعتی کشور با ظرفیت هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را دارد. 
این استان بر اساس پروانه‌های بهره برداری صادر شده هم اکنون 751 کارخانه و 12 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.