صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی:

آگاهی بانوان از چگونگی حل بحران هدف اصلی طرح توان‌افزایی زنان است

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی گفت: آگاهی بانوان از چگونگی حل بحران و وارد شدن....
کمترین آسیب به این قشر از جامعه در مقابله با مشکلات، هدف اصلی طرح توان افزایی زنان است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، زهرا فرجی پیش از ظهر سه شنبه در نشست توجیهی اجرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان استان مرکزی با  همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی و خانه سازمان های مردم نهاد در حال اجرا است.
وی افزود: این طرح از جمله سیاست های ملی معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است که به صورت مشترک توسط استانداری های سراسر کشور از جمله استانداری مرکزی در حال اجرا است و امیدواریم با اجرای این طرح زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، به سطحی از توانمندی برسند بتوانند به خوبی از پس مشکلات موجود برآیند و کمترین آسیب را ببینند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: در اجرای این طرح چهار نشست برگزار می شود که شامل یک نشست توجیهی، دو نشست آموزشی و یک نشست در راستای تدوین برنامه ها و در واقع خروجی مرحله اول است.
فرجی خاطرنشان ساخت: در اجرای این طرح ۳۰ نفر از دوره آموزشی اولیه بهره مند می شوند و پس از برگزاری آزمون، نسبت به میزان موفقیت کسب شده در راستای اجرای مرحله دوم از آنها استفاده می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اضافه کرد: در مرحله دوم این طرح نیز، ۸۰ساعت کارگاه آموزشی برای این افراد به منظور یادگیری ۱۰ مهارت متناسب با گروه های مخاطب، در حوزه شهرستان ها و مرکز استان برگزار می شود و این افراد، پس از طی دوره و کسب آگاهی، ۵۰۰ نفر از زنان در معرض آسیب را آموزش خواهند داد.