صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جریان گشایش نماد؛

فرابورس 2809 میلیارد ریال قیمت خورد

با گشایش نماد و کشف قیمت 4013 ریالی هر سهم فرابورس، معاملات آنلاین سهام این شرکت از امروز در تابلو پایه الف آغاز شد.
 به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، طبق دستورالعمل جدید شرایط درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه، در تابلو «پایه الف» تشکل‌های خودانتظام و نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس مانند بورس‌ها و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پذیرش می‌شوند که بر این اساس فرابورس ایران و بورس کالا در این تابلو پذیرش و سپس درج شدند.
یازدهم اسفندماه بورس کالای ایران در تابلو «پایه الف» با قیمت 4000 ریال گشایش یافت و امروز نیز فرابورس با قیمت 4013 ریال، زنگ آغاز معاملات خود را به صدا درآورد.
پس از گشایش نماد فرابورس، معامله سهام آن به صورت عادی و با انجام حراج پیوسته مطابق با بازارهای اول و دوم و در محدوده دامنه نوسان روزانه قیمتی 5 درصد انجام می‌شود. زمان‌بندی نحوه معاملات در این تابلو نیز به این صورت است که از ساعت 8:30 تا 9:00 مرحله پیش گشایش بوده و مرحله گشایش به روش حراج ناپیوسته راس ساعت 9:00 صبح صورت می‌گیرد. همچنین از ساعت 9:00 تا 12:30 نیز حراج پیوسته خواهد بود.
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس در خصوص جزئیات معامله روز جاری و گشایش نماد «فرابورس» که به کشف قیمت 4013 ریالی هر سهم آن منتهی شد، تشریح کرد: امروز در 201 دفعه معاملاتی یک میلیون و 369 هزار سهم فرابورس به ارزش 5 میلیارد و 495 میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت به این ترتیب فرابورس امروز 2809 میلیارد ریال قیمت خورد.
به گفته بهنام محسنی سهامداران حقیقی و حقوقی به ترتیب مشارکت 16.6 و 83.3 درصدی در سمت خرید این نماد داشتند.