صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر صنعت اندونزی خبر داد

شرکت های اندونزی به دنبال کشف فرصت های جدید صادرات به ایران

وزیر صنعت اندونزی از تلاش این کشور برای افزایش حجم صادرات محصولات صنعتی به ایران خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبِنا به نقل از وب سایت تمپو، ایرلانگا هارتارتو در این زمینه از سه شرکت سینارماس گروپ، تری مگا باتریندو و کریسیندو ریسورسز نام برد که هم اکنون در حال ایجاد فرصت های جدید صادرات به ایران هستند.
بر این اساس، شرکت سینارماس قصد دارد پالپ، کاغذ، دستمال کاغذی و روغن پالم به ایران صادر کند در حالیکه برنامه شرکت های تری مگا باتریندو و کریسیندو ریسورسز، صادرات باتری و لاستیک طبیعی به ایران است.
ایرلانگا ضمن ابراز امیدواری برای ورود صادرکنندگان این کشور به بازارهای آسیای مرکزی و خاورمیانه از طریق ایران، خاطر نشان کرده است، برای تسهیل تبادلات تجاری بین دو کشور باید توافق های دوجانبه در زمینه بانکی صورت بگیرد.
وزیر صنعت اندونزی با اشاره به اینکه در حال حاضر مکانیسم پرداخت بین دو کشور از طریق بانک های مستقر در کشورهای دیگر مثل امارات، ترکیه و مالزی انجام می شود، گفت: چالش اصلی مکانیسم پرداخت است. از این رو بانک های داخلی باید برای ایجاد تسهیلات مالی در راستای افزایش صادرات محصولات صنعتی به ایران، توافقنامه همکاری امضا کنند.
صادرات اندونزی به ایران شامل لاستیک طبیعی، روغن پالم، کاغذ، تایر و محصولات شیمیایی است. از سوی دیگر اندونزی نیز به محصولات ایرانی به خصوص فولاد، پتروشیمی، مواد معدنی و مواد اولیه الیاف مصنوعی نیاز دارد.
بدین ترتیب در سال 2016 حجم تبادلات تجاری دو کشور از 270 میلیون دلار به 330 میلیون دلار افزایش یافت.
اوکتاوینو علیم الدین سفیر اندونزی در ایران در این خصوص اظهار داشت: اندونزی پس از دوازدهمین دیدار کمیسیون اقتصادی دو کشور در نوامبر 2016، سفر کاری جوکو ویدودو رییس جمهوری اندونزی به ایران در دسامبر 2016 و وزیر اقتصاد این کشور در فوریه 2017، گفت و گو در مورد افزایش صادرات به ایران را از سر گرفته است.