صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون صنایع دستی کشور:

موزه صنایع دستی راه اندازی می شود

معاون صنایع دستی کشور از راه اندازی موزه صنایع دستی در سال ۹۶ خبر داد.
 معاون صنایع دستی کشور از راه اندازی موزه صنایع دستی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ایجاد مرکز نمایش(شوروم) ملی و موزه صنایع دستی در کاخ سعدآباد از جمله برنامه های ما برای سال پیش رو است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، بهمن  نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور صبح امروز در نشست صمیمانه پایان سال با همکاران این معاونت، ضمن تشکر از همکاران خویش، بیلان کلی معاونت را خوب دانسته و گفت : در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشته ایم، فعالیت هایی امسال صورت گرفت که بسیار مهم است، برگزاری اجلاس جهانی در اصفهان  و نشست های آسیا و اقیانوسیه و امسال معاونت فعالیت های خوبی برای تصمیم گیری و سیاست گذاری برای صنایع دستی دنیا داشته و به نوعی امسال کانون تصمیم گیری برای صنایع دستی دنیا بوده ایم.
نامورمطلق ادامه داد: در حوزه تولید نیز با توجه به فعالیت های صورت گرفته از برنامه های پیش بینی شده جلوتر هستیم. در برخی حوزه  ها نیزطرح های نو داریم که امیدواریم بهتر پیگیری شود. اپلیکیشن زبردستان یکی از آرزوهای معاونت بود که خوشبختانه به انجام رسید و روز به روز در حال تکامل است.
وی افزود: حوزه ترویج نیز رو به رشد است تا صنایع دستی از تکرار خارج شود و با استفاده از نسل جدید و ایده های نودر صنایع دستی رو به رشد و پیشرفت برویم.
معاون صنایع دستی کشور اضافه کرد : ایجاد شو روم ملی، راه اندازی موزه صنایع دستی و اختصاص گالری ملی تولید در سعدآباد اموری است که در حوزه صنایع دستی در حال انجام است ودر سال آینده بسیار به رشد صنایع دستی کمک می کند.  همچنین تعداد بازارچه های دائمی در استان ها در سال آتی باید بیشتر از ۱۰ بازارچه در سال شود، چون استان ها ظرفیت راه اندازی این بازارچه ها را دارا هستند.
وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: امیدواریم که معاونت صنایع دستی خلاق تر و متعهدتر شود، در حوزه کاری مان باید نگاهی بنیادین و تحول گرا داشته باشیم، که در این صورت می توانیم از وضعیت موجود بهترین سهم را برای صنایع دستی بگیریم.
در ادامه فریدون میرزالو مدیرکل دفتر حمایت از تولید با ارائه گزارشی از برنامه های صورت گرفته در سال ۹۵ گفت : صدور ۱۵ هزار پروانه تولید انفرادی، صدور ۷۰۰۰ کارت شناسایی،   صدور ۲۵۹۳ مجوز مشاغل خانگی، تخصیص ۲۵۰میلیون تومان برای تجهیز کارگاههای سنتی در ۱۶ استان، اعطای گواهی کیفیت کالا به ۳۰۰ کارگاه در استان اصفهان به صورت پایلوت، از اهم برنامه ها ی اجرا شده این دفتر است. همچنین ۶۰هزار فرصت شغلی روستایی، ۷۰ هزار فرصت شغلی شهری ونیز انتخاب ۱۰۰ روستای هدف از برنامه های سال ۹۶ دفتر حمایت از تولید است.
علی حاجی شیزری مدیرکل دفتر توسعه و ترویج نیز در ادامه این نشست گفت : ارسال ۱۴ اثر برای دریافت نشان اصالت و دریافت ۱۰ نشان، برگزاری دوره های آموزشی در۳۱  استان، همکاری برای طراحی لباس یگان، همکاری طراحی هفت سین برای شبکه دو، جشنواره فجر صنایع دستی، جشنواره دانش آموختگان در دانشگاه الزهرا از اهم برنامه های این دفتر در سال ۹۵ بوده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ پویا محمودیان مدیرکل دفتر صادرات نیز در بخش دیگری از این گردهمایی انتهای سال ۹۵ افزود: ۱۸ نمایشگاه سراسری استانی، ۲ نمایشگاه ملی در یک سال، ۴ نمایشگاه در ارگانها و نهادهای دیگر، ۶۷ در صد رشد حضور جوایز صنایع دستی در سبد جوایز بانکها، اعطای ۷۸ نشان اعتماد به فروشگاههای صنایع دستی، ۹۷۸ بازارچه موقت در کل کشور از ابتدای سال با کمکی معادل بر ۱۰۰ میلیون تومان وحضور پررنگ در فضای مجازی مانند گیگول و دیرین دیرین که انیمیشن های ترویجی صنایع دستی هستند، همگی بخشی از دستاوردهای مهم این دفتر در سال ۹۵ است.
 وی همچنین ورود صنایع دستی در فروشگاه های زنجیره ای از جمله  فروشگاه بزرگ هایپر در سال ۹۶ را از اقدامات سال آینده دانست.
به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ویدا توحدی  ریس بخش بین الملل و مشاور معاونت صنایع دستی نیز در پایان با بیان اینکه ثبت ۴ شهر جهانی از کشورمان، برگزاری شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان و ایجاد دفتر منطقه ای غرب آسیا در تهران، از برنامه های مهم بخش بین الملل این معاونت بوده است گفت: همچنین معرفی یک روستای جهانی و به ثبت رساندن شهرهای ملی برای ثبت به عنوان به شهرهای جهانی از برنامه های سال ۹۶ اعلام کرد.
 
در پایان این نشست صمیمانه با همکاران معاونت صنایع دستی کشوراز تعدادی از همکاران کوشا در این معاونت تقدیر و تشکر به عمل آمد و معاون صنایع دستی کشور نیز ضمن آرزوی توفیق و سلامتی  سال پیش رو را  سالی خوب برای تمام همکاران آرزو کرد.