صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تشریح کرد:

گزارش عملکرد مدیریت مسکن و ساختمان در سال ۹۵ و چشم‌انداز سال ۹۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: تکمیل، اتمام و راه‌اندازی پروژه‌های مسکن و ساختمان این اداره کل در دستور کار برنامه سال ۱۳۹۶ است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در خصوص وضعیت پروژه مسکن مهر استان گفت: در مجموع تعهد این استان ۴۳۸۴۰ واحد بوده (با احتساب بافت فرسوده) که از این تعداد ۴۱۲۹۶ واحد مربوط به شهر قم و ۲۵۴۴ واحد تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که در سال ۹۵ تعداد ۱۲۱۳ واحد مسکن مهر افتتاح شد، بیان کرد: هم اکنون تعداد دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است که به زودی افتتاح خواهد شد.
وی درباره عملکرد حوزه مسکن و ساختمان در دولت یازدهم اظهار کرد: از اقدامات حوزه مدیریت مسکن و ساختمان این اداره کل می‌توان افتتاح ۱۸۲۵۶ واحد تاکنون اشاره کرد که از این تعداد ۳۱۳۳ واحد در بافت فرسوده و ۳۸۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر، تعداد ۲۳۴۸ واحد به‌صورت خودمالک و تعداد ۱۲۳۹۵ واحد در قالب اجاره‌داری ۹۹ ساله و اجاره‌داری ۵ ساله بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که از ۳۴۲۰۸ فقره دفترچه اقساط، حدود ۲۶۰۰۰ فقره آن در دوران دولت یازدهم صادر شده است، افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تعداد ۵۸ فقره تعاونی (در قالب دوجانبه و چهارجانبه) و پیمانکاران دارای تفاهم‌نامه سه‌جانبه جهت دریافت مابقی سهم الشرکه تسهیلات بانکی (مراحل چهارگانه) به بانک عامل معرفی شده است.
صبوری توضیح داد: از دیگر اقدامات عمرانی مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم می‌توان به آغاز عملیات اجرایی دو پروژه تجاری در مرکز محلات پردیسان، پیگیری مستمر جهت تکمیل و اتمام ابنیه و تأسیسات زیربنایی و انشعابات در راستای بهره‌برداری و پیگیری تکمیل خدمات زیربنایی و انشعابات واحدهای مسکونی مهر در سال ۹۵ تکمیل لوله‌کشی فاضلاب محوله ۴۴۰ واحد و تکمیل انشعابات آب ۱۰۴۲ واحد و تکمیل انشعابات گاز ۲۵۸۸ واحد و تکمیل انشعابات برق ۱۳۱۵ واحد اشاره کرد.
وی در خصوص عملکرد اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان و بخش نظارت عالیه توضیح داد: در سال ۹۵ پروانه اشتغال به کار ۱۰۶۲ شخص حقیقی و ۱۰ شخص حقوقی صادر، تمدید و یا ارتقا یافته و در بخش نظارت عالیه نیز ۳۰۶ ساختمان بازدید شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در دو نوبت شهریور و اسفندماه سال جاری به ترتیب به تعداد ۲۲۵۰ و ۲۶۶۶ نفرآزمون به‌صورت متمرکز و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقا پایه مهندسان (و صدور گواهینامه آموزشی) از دیگر اقدامات این اداره بوده است.
تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سال ۹۶ از مهم‌ترین اقدامات و اهداف مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم است
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص برنامه‌ها و اهداف سال ۱۳۹۶ توضیح داد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و پروژه‌ها برای سال ۱۳۹۶ تکمیل و راه‌اندازی تقاطع پردیسان و اجرا و تکمیل بلوار امام علی (ع) پردیسان، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آماده‌سازی شهرک زین‌الدین (۱۳ هکتاری) و شهرک قدس (۷۰ هکتاری) و اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی بالادست محلات مسکن مهر از بلوار امام علی (ع) پردیسان، احداث مجتمع‌های تجاری محله ۲ و ۳ مسکن مهر پردیسان است.
وی با اشاره به پیگیری حل‌وفصل مشکلات تعاونی‌ها، پیگیری واحدهای باقیمانده پروژه شرکت رس و تعیین تکلیف پروژه رخ بام از معرفی تمامی متقاضیان عضو تعاونی‌های مسکن مهر و پروژه‌های سه‌جانبه جهت دریافت دفترچه اقساط به بانک عامل تا پایان سال ۹۶ خبر داد.
حسن صبوری در پایان ضمن بیان این که طبق سنوات گذشته، در سال ۱۳۹۶ نیز آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی برگزار خواهد شد، گفت: صدور، تمدید و یا ارتقا اشتغال بکار ۹۷۰ شخص حقیقی و حقوقی و نظارت عالیه ۳۵۰ پروژه، از دیگر اهدافی است که این مدیریت سعی در دستیابی به آن است.