صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر نیرو در بازدید از واحد صنعتی کنتورسازی در هشتگرد عنوان کرد؛

ایجاد بازار صادراتی و تأمین سرمایه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو موظف است برای شرکت‌های دانش بنیان بازار صادراتی و سرمایه در گردش مناسب از طریق بازپرداخت به موقع مطالبات آن‌ها....
 را فراهم کند و تمام همت ما این است که بتوانیم به موقع به این وظایف خود عمل کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایلنا، «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در بازدید از یک شرکت کنتورسازی هوشمند در هشتگرد کرج گفت: ده سال پیش از خط تولید کنتورهای دیجیتال این شرکت بازدید کردم و امروز شاهد این هستیم که یکی از پیشرفته‌ترین کنتورهای هوشمند دنیا در این شرکت ساخته می‌شود.
وی افزود: کنتورهای این شرکت تمام استانداردهای وزارت نیرو را رعایت و تمام تست‌های مذکور را در همین محل کارخانه انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: امید است با کمک سایر شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه، تمامی کنتورهای مشترکین را هوشمندسازی کنیم؛ این امر، هم باعث ارتقای خدمات به مشترکین می‌شود و هم زمینه بهره وری انرژی در کشور را افزایش می‌دهد.
وزیر نیرو تأکید کرد: سالانه چندین هزار مهندس در کشور فارغ التحصیل می‌شود، این سرمایه انسانی ارزشمند می‌تواند بسترساز رشد صنعت آب و برق و ارزش افزوده برای کشور باشد.
وی اضافه کرد: تمام قطعات مرتبط با کنتورهای هوشمند بجز یک قطعه پلاستیکی که مواد اولیه از خارج از کشور وارد می‌شود، تولید داخل است.
وی گفت: از 8 میلیون کنتور هوشمند داخلی در کشور تنها 20 هزار کنتور مرجوعی می‌شود که به نظرم افتخار بزرگی برای صنعت برق کشور است.
چیت چیان خاطرنشان کرد: از خدمات اصلی ما به این شرکت‌ها می‌تواند ایجاد بازار صادراتی و تأمین سرمایه در گردش و بازپرداخت به موقع مطالبات آن‌ها باشد، که تمام همت ما این است که بتوان به موقع به این وظایف خود عمل کنیم.
وی با اشاره به پایبندی وزارت نیرو به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: خوشبختانه صنعت آب و برق کشور از نظر توانمندی داخلی از سطح بسیار بالایی برخوردار است، اینکه صنعت برق 90 درصد و صنعت آب 95 درصد از نیاز داخلی را از داخل تأمین می‌کند بیانگر اهمیت درون‌زایی بودن این صنعت است.
وی تصریح کرد: در دنیا هزاران مرکز پژوهشی و دانشکده وجود دارد که بایستی از نتایج تحقیقات آن‌ها برای انتقال تکنولوژی و تجربیات استفاده کرد.