صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:

پول نفت خلاقیت را خشک می کند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم ششمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران که در سالن همایش های برج میلاد....
 برگزار شد، با اشاره به سرمایه نیروی انسانی در کشور اظهار داشت: واقعیت این است که این محیط کسب و کار جدید در کشور پایه این اقتصاد است و نیروی انسانی جوان و خلاق سرمایه اصلی ایران محسوب می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی بیان کرد: ایران تاریخ چند هزار ساله در زمینه تجارت و کارآفرینی در دنیا دارد که در ۱۰۰ سال اخیر به خاطر پول نفت تمام مزایای خود را از دست داده است.
ستاری عنوان کرد: وقتی به صنایع دستی نگاه می‌کنم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: ما متاسفانه به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کردیم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری بردیم و فکر کردیم اینگونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما این شیوه اقتصاد باید برچیده شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واقعیت این است که هیچ کشور یا اقتصادی با پول نفت موفق نبوده، اظهار داشت: ایران با جمعیت جوان خود ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات دارد که به نظرم ما باید به سنت‌ها و گذشته‌های خود برگردیم و ببینیم گذشتگان‌ چگونه پول در می‌آوردند.
وی گفت: نفت و گاز سرمایه ما نبوده و باید روی بچه‌ها و جوانانمان سرمایه‌گذاری کنیم که من به شما جوانان که اراده کردید و روی پای خود ایستاده و زیر بار خفت و خواری استخدام‌های دولتی نرفتید، افتخار می‌کنم.
ستاری بیان کرد: متاسفانه به میز‌ها و پول نفت‌ دلمان را دلخوش کرده ایم و باید به این باور برسیم که استخدام به معنای مرگ خودباروی و خلاقیت است.
وی با بیان اینکه بازار بزرگی در شهر تهران موجود است، افزود: در معاونت علمی و فناوری یکی از بزرگ‌ترین اهداف مان گسترش و تجاری سازی حوزه گیم بوده است که در واقع همان تجاری سازی حوزه علوم انسانی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: هر وقت با خارجی‌ها صحبت می‌کنم می‌گویم نمِی‌دانم عمر تاریخ چقدر است، اما قطعا ما از آغاز تاریخ بوده‌ایم و حتی اگر در برهه‌ای از زمان شکست خورده‌ایم چیزی از در فرهنگمان کم نمی‌شود و ما با تجاری‌سازی این فرهنگ کارهای بزرگی می‌توان انجام بدهیم.
وی یادآور شد: معاونت علمی آمادگی دارد از حوزه گیم و انیمیشن با هدف تجاری سازی محصولات آن حمایت همه جانبه انجام دهد.