صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پرسپولیس راهی جز پرداخت پول ژوزه ندارد

در حالی که به روزهای پایانی فرصت پرداخت مطالبات مانوئل ژوزه نزدیک می‌شویم، باشگاه پرسپولیس به دنبال تامین منابع این پول و فرار از کسر 6 امتیاز قرار دارد.
سرمربی فصل دوازدهم پرسپولیس در لیگ برتر اکنون به دردسر بزرگی برای مدیران این باشگاه تبدیل شده و قرارداد میلیاردی او باید خارج از بودجه تعریف شده تامین و پرداخت شود تا از کسر امتیاز و البته خطرات بعدی علیه این تیم جلوگیری شود.
مدیران پرسپولیس در اولین گام برای تامین منابع مالی این مطالبات سراغ هواداران خود رفته و توانسته‌اند طی 72 ساعت اخیر بیش از 350 میلیون تامین کنند. با این حال این مبلغ خیلی کمتر از چیزی است که باشگاه باید در اختیار مانوئل ژوزه و همکارانش قرار دهد. در صورتی که پرسپولیس موفق نشود طی تاریخ اعلامی از سوی دادگاه CAS این مبلغ را تامین کند، در مرحله اول با کسر 6 امتیاز جریمه خواهد شد و در وهله دوم و در صورت عدم پرداخت در موعد مجددی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت با تهدید سقوط به دسته پایین تر همراه خواهند شد.
در حالی که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی در خصوص کسر امتیاز و شانس بالای قهرمانی این تیم در صورت رقم خوردن این اتفاق صحبت می‌شود، اما مساله مهم این است که این کسر امتیاز هم خطر اتفاقات بعدی علیه این باشگاه را کاهش نخواهد داد و همچنان پرسپولیس باید مطالبات این مربی پرتغالی را پرداخت کند و این اتفاق تنها جریمه بی توجهی به هشدار فیفا محسوب می شود که در مرحله بعدی حتی با سقوط به رده پایین تر لیگ همراه خواهد شد. مساله ای که مسوولان پرسپولیس و هواداران این تیم را به تکاپو انداخته تا از اتفاقات تلخ آتی جلوگیری کنند و کم کاری مدیران قبلی را جبران کنند.