صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پرورش خبر داد؛

سومین هواپیمای ایرباس به زودی می آید

مدیرعامل ایران ایر از ورود سومین هواپیمای ایرباس در آینده ای نزدیک به کشور خبر داد و گفت: خرید هواپیمای نو امری زمان بر است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش در آئین ورود اولین فروند از هواپیمای ۳۳۰ ایرباس گفت: تلاش‌ها بعد از مذاکرات برجام به نتیجه رسید و آرام آرام ثمره این مذاکرات را می‌بینیم؛ امروز اولین فروند از هواپیمایی بدنه وسیع هما وارد تهران شد و امیدواریم که مسیر مراحل انتقال هواپیماهای خریداری‌شده نیز به همین نحو ادامه پیدا کند.
مدیرعامل ایران ایر افزود: مراسم استقبال از هواپیمای قبلی به این دلیل بود که ۳۲۱ یک هواپیمای خط‌ شکن و میوه برجام در صنعت هواپیمایی بود. امروز نیز به دلیل آنکه اولین هواپیمای بدنه وسیع به ناوگان هما پیوسته است این مراسم گرفته شد.
وی ادامه داد: برخلاف تصور عامیانه فرآیند خرید هواپیما بسیار پیچیده است و خرید هواپیماهای نو با هواپیمای دست‌دوم تفاوت زیادی دارد. فرض زمان برای خرید هواپیما با توجه به منافع کشور و باورهای ما اجتناب‌ناپذیر است.
مدیرعامل هواپیمایی ایران‌ایر از ورود سومین هواپیمای نو در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پیش از این هم در دوره‌های قبل مذاکراتی برای خرید هواپیما وجود داشت که هیچ کدام به نتیجه نرسید و به جرات می‌گوییم کاری که در این دوره انجام شد در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار مجدانه و موشکافانه‌تر بود. بنابراین اگر می‌شنوید که تاریخ ورود هواپیمایی به تعویق می‌افتد به دلیل پیچیدگی‌های مذاکره است. طرف‌های غربی به دنبال منافع خود بودند و ما هم به دنبال حفظ منافع خود هستیم؛ بنابراین حفظ منافع مذاکرات را طولانی می‌کند.
پرورش با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی نباید به تعداد هواپیماهای خود بنازند گفت: اعتقاد ما این است که نحوه کیفیت خدمات می‌تواند تمایز شرکت‌های هواپیمایی را نشان دهد.