صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف افزایش اعتبار بین المللی

راهکارهای افزایش کیفیت نفت صادراتی میدان فروزان بررسی شد

راهکارهای افزایش کیفیت نفت خام صادراتی میدان فروزان با هدف مشتری مداری و افزایش اعتبار بین المللی شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، در جلسه مشترکی که با حضور نمایندگانی از مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی، امور بین الملل و مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد، راهکارهای افزایش کیفیت نفت خام صادراتی فروزان بررسی و تعمیرات، نوسازی تاسیسات و انجام اقدام‌های کوتاه‎مدت عملیاتی به عنوان عوامل اصلی در تولید نفت خام در چارچوب استانداردهای جهانی مورد تاکید واقع شد.
معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این‎باره اعلام کرد: در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر درباره آخرین وضع اخذ مجوز، تخصیص اعتبار و بررسی راهکارهای عملیاتی کوتاه‎مدت و بلندمدت مربوط به افزایش کیفیت نفت خام صادراتی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارک، اثر این اقدام‎ها بر مشتری‎مداری و افزایش اعتبار بین المللی شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.
بر اساس این گزارش، استفاده صحیح و بهینه از تجهیزات و تاسیسات بالادستی و پایین دستی تولید نفت خام نقشی مهم و تاثیر گذار بر کیفیت نفت خام صادراتی و رضایت مشتریان دارد و به این منظور، سناریوهای مطالعاتی مختلفی در دستور کار است که پس از جمع‎بندی و تصمیم‎گیری نهایی، سناریوی بهینه اجرایی می شود.   
بر پایه اعلام مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، هم‎اکنون نیز در جهت تولید نفت با مشخصات و استانداردهای بین‎المللی، اقدام‎های عملیاتی کوتاه‎مدت با تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارک در حال انجام است.