چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کالاهای ایرانی با برندهای خارجی برابری می کند

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور بسیاری از کالاهای مصرفی تولید داخل است، گفت:
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم و به برند فکر نکنیم، بسیاری از کالاهای ایرانی خوب و با کیفیت هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» از هفته گذشته کلید زده شد.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
تبلیغات متعدد کالاهای خارجی در کشور سبب شده تا مصرف‌کنندگان ایرانی اینگونه تصور کنند که کیفیت تولیدات ایرانی همانند اجناس خارجی نیست اما واقعیت آن است که کالاهای ایرانی حتی در بازارهای خارجی نیز مشتری خاص خود را دارند اما در داخل کشور به دلیل عدم توجه مصرف‌کننده ایرانی، گاهی با برچسب مارک‌ها و برندهای خارجی به بازار عرضه می‌شوند.
الیاسی افزود:اگرازکالای خوب ایرانی حمایت کنیم، خود به خود چرخ خیلی ازکارخانه ها راه می افتد؛در حال حاضرنیزدرصنایع غذایی و بسیاری از صنایع مصرفی کالای ایرانی می خریم.
او درباره اینکه خرید کالای ایرانی چه اندازه در رونق اقتصاد می تواند نقش داشته باشد،گفت: اولین مسیر رشد اقتصادی صادرات است ولی کشورهایی می توانند صادر کنند که اول در کشور خود فروش داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: «مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.» دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به «بسته خروج از رکود» اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را «رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی» اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.