چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو شورای مرکزی سمن‌های استان همدان خبر داد

برگزاری نشست‌های فصلی جوانان با مدیران ارشد استان همدان

عضو شورای مرکزی سمن‌های استان همدان گفت: یکی از اهداف ما برگزاری نشست‌های فصلی مدیران ارشد استان همدان با جوانان است تا جوانان در هر فصل دغدغه‌های خود را با مدیران درمیان بگذارند و پاسخ‌های آنان را بشنوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو، با بیان اینکه قصد داریم طرح«کتابخوانی» را با موضوعات مشخص و مرتبط با فضای شهری و با دو رویکرد «فرهنگی-آسیب‌های اجتماعی» و «گردشگردی» برگزار کنیم، افزود: اهداف ما از برگزاری این طرح، ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه در سطح شهرستان‌های استان همدان و افزایش شناخت افراد نسبت به محیط پیرامون است.
وی ادامه داد: شورای مرکزی سازمان‌های مردم نهاد استانی، هشت اتاق فکر و کمیته سمن‌های مدیریت شهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان همدان فعالیت می‌کنند. علاوه بر آن یکی از اولویت‌های کمیته سمن‌های مدیریت شهری پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در شهرهای استان همدان است.
این عضو شورای مرکزی سمن‌های استان همدان با بیان اینکه موضوع حاشیه نشینی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور به تصویب رسیده است، اظهارکرد: همدان ۹ شهرستان دارد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های همدان و ملایر وجود دارد که این سکونتگاه‌ها، مأمن آسیب‌های اجتماعی هستند.
موسوی در ادامه گفت: سال‌های گذشته در شهر همدان سند توانمندسازی پنج  محله حاشیه‌نشین نوشته و همه آسیب‌های این حوزه استخراج شده است. همچنین در این استان ذیل کمیته مدیریت شهری، کارگروه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. 
رییس کمیته سمن‌های مدیریت شهری استان ‌همدان اضافه کرد: در سند تعامل و همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مدیریت شهری، از شهرداری استان درخواست کردیم تا با کمک سازمان‌های مردم نهاد، آسیب‌های اجتماعی موجود در تمام محلات شهر را استخراج و شناسایی کنیم تا متناسب با این‌ آسیب‌ها کلاس‌هایی برگزار شود. البته فعالیت‌هایی در حال انجام شدن است، اما فرهنگسراها، خانه محلات و سمن‌سراهای محلات حاشیه نشین چون آسیب‌های اجتماعی محله را نمی‌شناسند، متناسب با آسیب‌ها فعالیت نمی‌کنند.
وی همچنین به برگزاری نمایشگاه‌هایی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی در فرهنگسراهای محلات حاشیه نشین با موضوعاتی چون اعتیاد، ازدواج، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه‌ها نقاشی‌ها و عکس‌ها و...  آسیب‌های اجتماعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. 
این عضو شورای مرکزی سمن‌های استان همدان افزود: متاسفانه در همدان خانه جوانان نداریم، اما به دنبال آن هستیم که تا پایان سال، خانه جوانان داشته باشیم.
موسوی در پایان به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی سمن‌های استانی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره قرار است از هر سمن استان همدان در بخش آقایان و بانوان تیمی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دو میدانی، شطرنج، فوتبال و اسکواش با هم رقابت کنند و به برنده این مسابقات جوایزی اعطا می‌شود.