صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در آخرین روز از هفته معاملاتی جاری؛

شاخص کل فرابورس با رشد 1.2 واحدی روبه‌رو شد

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز از هفته معاملاتی جاری با رشد آیفکس و دادوستد 454 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 2737 میلیارد ریال پایان یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز چهارشنبه 18 اسفندماه شاخص کل فرابورس با رشد 1.2 واحدی روبه‌رو شد و در ارتفاع 865 واحدی ایستاد. نماد مارون بیشترین تاثیر مثبت بر آیفکس تا سطح 4 واحد را به جا گذاشت و نمادهای دماوند، ارفع و بپاس تا سطح یک واحد تاثیر منفی بر آیفکس گذاشته و مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.
در بازار سهام فرابورس معامله‌گران دادوستد بیش از 451 میلیون ورقه بهادار را بیش از 13 هزار دفعه تجربه کردند که ارزش آن نزدیک به 1365 میلیارد ریال بود.
در این بازار عرضه عمده سمگا در 4 نماد شامل سمگا2 و سمگا4 به همراه حق تقدم آنها مورد معامله قرار گرفت. نماد چکاپا نیز با معامله بیش از 20 میلیون ورقه سهم به ارزش 56 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس سرمایه‌گذاران شاهد 1.3 میلیون ورقه به ارزش 1325 میلیارد ریال بودند. اسناد خزانه مرحله نهم بالاترین حجم و اوراق اجاره پارس بیشترین ارزش معامله را تجربه کردند.
در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در بازه 720 تا 762 هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند. کمترین نرخ این اوراق به تسه فروردین 94 و بیشترین قیمت آن به تسه بهمن ماه 95 اختصاص یافت.
در این میان نگاهی پربازدیدترین نمادهای مورد معاله در بازار سهام نشان می‌دهد به ترتیب نمادهای اپرداز، ساینا و سمگا اختصاص یافت.