صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گمرک ایران اعلام کرد؛

ضوابط جدید صادرات گندم

گمرک ایران ضوابط جدید صادرات گندم را اعلام کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،گمرک ایران ضوابط صادرات گندم را اعلام کرد. بر این اساس صادرات گندم خوراکی تولید داخلی به منظور صدور پس از ارایه گواهی رینگ صادراتی بورس توسط شرکت بورس کالای ایران در هر مورد به میزان تناژ مندرج در گواهی رینگ صادراتی و صرفا به نام شخص متقاضی با رعایت سایر مقررات بلامانع است.
همچنین صادرات آرد استحصالی از گندم(به عنوان مشتقات گندم) مشمول دستورالعمل یاد شده که تصریح  شده است(از طریق فروش گندم در رینگ داخلی به صورت نقدی- ریالی صورت گیرد) پس از ارایه مجوز برای آرد استحصالی موصوف از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس نمونه امضای شخص مجاز که به استناد نامه موره ۹۵/۱۱/۲۶ مدیرعامل محترم شرکت بازرگانی دولتی ایران نمونه امضای جناب آقای قدرت حیدری، مشاور مدیرعامل و مدیر اجرایی پروژه صادرات گندم، آراد و مشتقات مربوطه مطابق تصویر ضمیمه معرفی شده است) مطابق تناژ مندرج در مجوز مربوطه در هر مورد با رعایت سایر مقررات قابل پذیرش خواهد بود.
در صورت عرضه آرد استحصالی از گندم تولید داخل از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایرانی به عنوان عرضه کننده در رینگ صادراتی بورس کالای ایران، گواهینامه صادراتی یاد شده پس از ارایه به گمرک اجرایی بر اساس تناژ مندرج در گواهی رینگ با رعایت سایر مقررات قابل پذیرش خواهد بود.
با عنای به جدول اقلام مشمول عوارض صادراتی مندرج در بخشنامه ردیف ۵۳۲ سال ۹۲، گندم سیاه مذکور در ردیف ۷ جدول یادشده و همچنین سبوس و آخال غلات و گندم مذکور در ردیف ۵ جدول مورد اشاره کماکان با پرداخت عوارض صادراتی یادشده قابل صدور خواهد بود.
در خصوص سایر مشتقات (مذکور در مصوبه یادشده) از قبیل نشاسته، ماکارونی، گلوتن، بیسکوئیت با توجه به اینکه بر اساس ضوابط جاری صادرات آنها مشمول ممنوعیت، مجوز و یا عوارض نمی باشد لذا کماکان صادرات آنها با رعایت سایر مقررات بلامانع و نحوه کنترل آن بر عهده شرکت بازرگانی دولتی خواهد بود.