صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر بهداشت:

امنیت و سلامت دو نیاز اصلی کشور است

وزیربهداشت، درمان آموزش پزشکی عصرامروز درکنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امنیت و سلامت به عنوان دو نیاز اصلی در کشور محسوب می شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،سیدحسن قاضی زاده هاشمی با بیان این مطلب افزود: رضایتمندی در حوزه سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نسبت به افزایش آن اهتمام داشت.
وی با ارائه گزارشی ازعملکرد فعالیت های سلامت در دولت تدبیر و امید گفت: برخی بنا دارند مجموعه فعالیت های این حوزه را دچار چالش و به سیاه نمایی در این عرصه بپردازند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طرح تحول سلامت، تحقق پوشش همگانی سلامت در این دولت ایجاد شد.
هاشمی افزود: طرح کاهش پرداخت در زمان مراجعه مردم به مراکز درمانی در این دولت اجرا و شاخص های پرداخت از جیب مشخص شد زیرا پرداخت از جیب به مردم فشار می آورد.
وی با اشاره به روند هزینه ها اظهارکرد: سهم منابع عمومی دولت از سرانه، هزینه های سلامت نیز مورد توجه می باشد و سلامت کلا هزینه است حتی پیشگیری، درمان و نظارت . بنابراین هرچقدر در این زمینه کمتر هزینه کنیم به همان میزان هم رضایتمندی کاهش می یابد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خانواده غیراز بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد ادامه داد: دولت و مجلس در این زمینه باید اقداماتی در جهت کاهش آلام بیماران داشته باشند.
هاشمی گفت: دولت یازدهم به کاهش رنج بیماران و طرح سلامت توجه جدی داشته است و دیگران نباید اگر اتفاق مناسبی هم نبوده به سیاه نمایی بپردازند زیرا حفظ نظام مهم است و باید اعتماد و حمایت مردم را به عنوان پشتوانه نظام درنظر داشت.
وزیربهداشت افزود: ارتقای عدالت در دسترسی و توسعه زیرساخت ها نیز از دیگر اقدامات این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است.
هاشمی ادامه داد:١١میلیون تن از ایرانیان از زمان اجرای طرح تحول سلامت بیمه شدند و ٢٢ و نیم میلیون نفر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.
وی با بیان دیگر اقدامات وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید گفت: ایجاد مراکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی و توزیع آمبولانس از جمله این اقدامات در دولت یازدهم بود.
وی افزود: توجه به حوزه سلامت روانی ضروری است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نوع مسوولیت خود می تواند در کاهش مشکلات روانی موثر باشد و به صورت عمیق مسایل اجتماعی را تحلیل کند.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین ضرورت های زندگی که وظیفه حکومت هاست، ارائه خدمات بهداشت و درمان است و نظام باید به آن توجه کافی را داشته باشد.
هاشمی گفت: همگان باید برای رسیدن و دستیابی به یک نظام سرآمد و کارآمد تلاش کنیم تا تبدیل به کشوری قدرتمند شویم.
وی تاکید کرد: باید در کشور هم افزایی داشته باشیم و این امر با وحدت و همگرایی صورت می گیرد.
کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز 17 اسفندماه به مدت دو روز در محل تالار وحدت درحال برگزاری است.