صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نهاوندیان:

تحقق عدالت در جامعه ثمره تفکر اعتدالی دولت است

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت : تحقق عدالت در جامعه ثمره تفکر اعتدالی دولت یازدهم و پرهیز از افراط و تفریط است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، محمد نهاوندیان روز سه شنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی شهدای پاکدشت که با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت برگزار شد اظهار کرد: هر چند که دولت وظیفه تأمین زیر ساخت ها و امکان دسترسی مردم به خدمات مختلفی که خود قادر به تأمین آن نیستند را بر اساس قانون اساسی بر عهده دارد ولی مهمترین وظیفه دولت این است که در این دسترسی ها عدالت را تأمین کند.

وی افزود : طرح تحول سلامت دولت علاوه بر آن که دسترسی آحاد جامعه را به خدمات سلامت و بهداشت تأمین کرده ، زمینه تحقق عدالت را نیز در جامعه فراهم کرده است.
وی اظها رکرد: این که دولت یازدهم بیش از 11 میلیون نفر از آحاد محروم جامعه را زیر پوشش بیمه قرار داده و با وجود افزایش کیفیت و کمیت خدمات ، هزینه پرداختی از سوی مردم را کاهش داده افتخار بزرگی برای نظام مقدس جمهوی اسلامی محسوب می شود.
نهاوندیان افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز تا امروز ایجاد عدالت را افتخار خود می داند ، البته تأمین عدالت به معنای برابری نیست چرا که این امر انگیزه تلاش را درحرکات اقتصادی به بهانه برابری از بین برد ، اصل عدالت این است که امکان دسترسی یکسان افراد به امکانات عمومی فراهم شود که این امر در سه سال و نیم گذشته در حوزه بهداشت و درمان محقق شده است.
وی بیان کرد: عدالتی که امروز در جامعه به وجود آمده ، ثمره اعتدال است و دولت یازدهم به این دلیل توانسته در حوزه عدالت به توفیقات بسیاری دست یابد که نگاهی اعتدالی ، جامع نگر ، توجه به تعادل ها و پرهیز از افراط و تفریط داشته است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود : برخی از افراد می گویند که دولت تمام توان و همت را در کاسه برجام گذاشته و از باقی مسائل غافل مانده است ، کسانی که این سخنان را به میان می آورند باید به مردم مراجعه کنند که آحاد جامعه بیش از هر حوزه دیگر ، خدمات نظام را در حوزه بهداشت و درمان دیده اند .
وی گفت : خدمات دولت در باز گرداندن آرامش بازار اقتصادی بی سابقه است ، مردم تورم 40 درصدی و رشد منفی 6 اقتصاد کشور را فراموش نمی کنند که در سایه تلاش های دولت نرخ تورم به حدود 8 درصد کاهش و بر اساس آمار 9 ماهه سال 95 مرکز آمار، رشد اقتصادی به مثبت 7 افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: نگاه اعتدالی دولت این امکان را برای نظام حاصل کرده که در حالی که به برجام می اندیشیم ، بتوانیم در صحنه های بین الملی دروغ هایی که در مورد نظام گفته اند به دست خودشان بر ملا کنیم ، قطعنامه های ظالمانه را باطل کنیم ، به فکر سلامت مردم باشیم، تراز تجاری کشور را مثبت کنیم و عزت اقتصادی را به کشور باز گردانیم.
نهاوندیان افزود : از زمام مرحوم مصدق تا کنون ، تراز تجاری کشور منفی و میزان واردات از صادرات بیشتر بوده ولی در 2 سال گذشته و با همت دولت ، تراز تجاری ایران مثبت شده و اتکا کشور به صادرات نفت به عنوان یک آرزوی ملی کاهش یافته است.
وی حوزه کشاورزی را یکی از نگرانی های کشور عنوان کرد و افزود : محصول گندم ، کالایی سیاسی و ابزاری برای فشارهای سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود ولی امروز به واسطه تلاش دولت نه تنها در سال گذشته به خودکفایی تولید گندم رسیده ایم که در فکر صادرات این محصول نیز می باشیم.
وی تأکید کرد: تأمین عدالت و افزایش درجه خدمت به مردم ریشه در نگاه اعتدالی دارد و این نگاه باعث می شود که خادمان مردم از هیچ چیز غفلت نکنند.
وی بیان کرد: اعتدال می باید درفرد و جامعه رو به افزایش باشد چرا که توجه محض به یک حوزه ما را به افراطی گری می کشد.
نهاوندیان افزود : اگر خواستار پیشرفت و توسعه در کشور هستیم باید آرامش و اعتدال را در کشور حفظ کنیم .
وی گفت: برخی از افراد مانند رسانه های بیگانه که به دنبال ایجاد بحران و حادثه در کشورند تلاش دارند به تاریک سازی و سیاه نمایی در جامعه بپردازند در صورتی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در سخنان خود از دلسوزان انقلاب و مردم خواستند که نقاط قوت کشور و نظام را آشکار کنند.
وی بیان کرد : هر چند که مشکلاتی در کشور وجود دارد و به بسیاری از اهداف خود نرسیدم ایم ولی باید سئوال کرد که آیا کشور در مسیر درستی قرا ر ندارد و جهت گیری مردم ، کشور را به اهداف نزدیک نکرده است که اگر نزدیک کرده باید این راه را ادامه دهیم.
وی تأکید کرد : هیچ کس به تنهایی نمی تواند مشکلات کشور را برطرف کند ، اگر همه مردم و مسئولان با هم باشند یقینا می توان همه مشکلات را نیز حل کرد.
نهادوندیان افزود : شکر این نعمت خداوند این است که باید از هر فرصت برای ایجاد انسجام و یکپارچگی میان مردم و مسئولان استفاده کرد.
وی با بیان این که دولت وظیفه دارد که زیر ساخت های مربوط به بهداشت و درمان را تأمین کند اظها رکرد: هر چند که دولت می باید به وظایف خود عمل کند ولی در این حوزه باید سرمایه گذاری های داخی و خارجی را نیز جذب کرد و مسابقه ارائه کیفیت بهتر در کشور راه انداخت.
وی تأکید کرد: مکانیزم ارائه خدمات به مردم باید اصلاح شود و با حفظ سیاست گذاری و نقش حاکمیتی دولت ، می باید میدان را برای بخش خصوصی انتفاعی و اهل خیر باز کرد تا خدمات مناسب تری به مردم ارائه شود.
وی با اشاره به سفرهای استانی هیأت دولت گفت : سفرهای استانی رئیس جمهور و مسئولان دولت جنبه تشریفاتی ندارد و با افتخار اعلام می کنیم بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از 60 درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت به مناطق مختلف کشور محقق شده است .
رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: در صورتی که تمامی سخنان و وعده های مسئولان به مردم محقق شود ، حضور مردم در صحنه به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی حفظ می شود.
نهاوندیان افزود : دولت یازدهم به هر استان تنها یک بار سفر می کند ولی تا کنون سه سفر به شهرستان های استان تهران انجام شده که امیدواریم سفر بعدی دولت به شهرستان پاکدشت باشد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.