صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی:

قاچاق میوه به تجارتی پرسود و متداوم تبدیل شده است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: قیمت انواع میوه ثابت بوده و علاوه بر آن در برخی اقلام با کاهش قیمت نیز مواجه هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از رازق، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در تشریح وضعیت بازار عید، اظهار کرد: بازار میوه کساد است و مردم بیشتر به دنبال خرید پوشاک و کفش هستند.
وی اوامه داد: قیمت انواع میوه ثابت بوده و علاوه بر آن در برخی اقلام با کاهش قیمت نیز مواجه هستیم.
**احتمال افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال
رئیس اتحادیه میوه و سبزی از احتمال افزایش قیمت میوه در شب عید خبر داد و گفت: در شب عید با توجه میزان تقاضا و در صورت خریدهای کلی با افزایش قیمت میوه مواجه خواهیم شد.
مهاجران افزود: در حال حاضر از میزان افزایش قیمت میوه نمیتوان بصورت قطعی نظری داد و بستگی به میزان تقاضای مردم دارد.
وی واردات میوه را در شب عید موجب تعدیل قیمت ها عنوان کرد و گفت: وزارت جهادکشاورزی متولی واردات میوه است تا در میزان عرضه دچار کمبود نشویم.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی قاچاق میوه را پرسود و متداوم بیان کرد و افزود: قاچاق در حاشیه میادین وجود دارد و در صورت کشف قاچاق هم با توجه به سود چندبرابری که دارد وارد کننده و فروشنده قاجاق را دچار مشکل نخواهد کرد.
مهاجران در ادامه با اشاره به قیمت برخی از اقلام میوه، گفت: سیب سفید 4 هزار تا 6 هزار تومان، سیب قرمز 3500 تا 5 هزار تومان، خیار درختی 2500 تا 3500 تومان، خیار بوته ای 1500 تا 2500 تومان است.
وی همچنین ادامه داد: قیمت هر کیلو گوجه گلخانه ای 4هزارتومان، گوجه بوته ای بین 1500 تا 2500 تومان، موز 4200 تا 4500 تومان، سیب زمینی کیلویی 800 تا 1200 تومان و پیاز بین 800تا 1200تومان است.