صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دیدار با سفیر کشور ارمنستان

سلطانی فر: به دنبال گسترش روابط در حوزه ورزش و جوانان با کشور ارمنستان هستیم

وزیر ورزش و جوانان ظهر امروز (دوشنبه) در این وزارتخانه پذیرای آرتاتاش تومانیان سفیر کشور ارمنستان بود.
 ظهر امروز (دوشنبه) آرتاتاش تومانیان سفیر کشور ارمنستان به دیدار مسعود سلطانی فر در محل این وزارتخانه رفت.
در این دیدار وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید به جایگاه ویژه‌ کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران ، گفت‌:  به دلیل اشتراکات تاریخی و روابط دیرینه با کشورهایی مثل ارمنستان مایل به گسترش ارتباطات با این کشور هستیم. در چند سال گذشته هیات های مختلفی بین دو کشور رفت و آمد داشته اند و حجم روابط اقتصادی فرهنگی دو کشور رو به گسترش است و ما فکر می‌کنیم  که ظرفیت های بیشتری هم وجود دارد.
دکتر سلطانی فر اظهار کرد: سال گذشته زمانی که در میراث فرهنگی حضور داشتم در کنار دکتر جهانگیری به ارمنستان آمدم و در آنجا مشاهده کردم که ارتباطات خوبی بین دو کشور ایجاد شده است. ما سعی داریم در زمینه ورزش ی و حوزه جوانان این ارتباط را گسترش دهیم ما در رشته‌های  مختلف ورزشی در جهان موقعیت خوبی داریم و آماده ایم مدرسان و مربیان خود را جهت آموزش در رشته های مذکور به ارمنستان اعزام کنیم. اقلیت ارامنه هم در این جا از حقوق بسیار خوبی برخوردارند و در پارلمان دارای نماینده هستند و در کنار مسلمانان به خوبی زندگی کنند.
 او همچنین با اشاره به اسناد همکاری بین دو کشور ، خاطر نشان کرد: اسناد همکاری که بین دو کشور وجود داشت اخیرا تمدید شد و این می‌تواند  به ارتباط دو کشور کمک کند. در مسئولیتی که قبلا داشتم این تعهد ایجاد شد که مسجد جامع ایروان ترمیم و بازسازی شود. از وزیر ورزش و جوانان  ارمنستان دعوت می‌کنیم  که در ایران حضور پیدا کند و بتوانیم از نزدیک در خصوص ارتباطات بین دو کشور صحبت کنیم. پیش‌بینی شده که یک کمیته مشترک برای هماهنگ کردن برنامه ها بین دو کشور تشکیل شود،  ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و ما از سفیر ارمنستان تقاضا کنیم که این موضوع را پیگیری کند. پیشنهاد می‌کنم  که در سال 2017 تیم های مختلفی از دو کشور با هم دیدار دوستانه داشته باشند به خصوص تیم‌ ‌ملی فوتبال که با هماهنگی با فدراسیون فوتبال دو کشور می‌توان  این اتفاق را پیش‌بینی کرد. تمام اتفاقاتی که در ایران در حوزه ورزش وجود دارد می توانیم در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم که دو کشور از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
دکتر سلطانی فر در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه جوانان نیز ، گفت‌: در حوزه جوانان نیز با توجه به  گسترش خشونت گرایی در برخی کشورهای منطقه، جوانان ایران و ارمنستان می توانند در غالب NGO های مشترک در خصوص مبارزه با خشونت گرایی قدم های مثبتی را بردارند. دنیا به سمتی رفته است که دیگر بین کشورها دیواری وجود ندارد و باید در قالب یک برنامه و چارچوب مشخص برای تعامل بیشتر بین کشورهای جهان تلاش کنیم.
در این دیدار همچنین سفیر ارمنستان ضمن ابراز خرسندی و استقبال از گسترش روابط دو کشور دعوت وزیر ورزش  و جوانان کشورش را برای دیدار با دکتر سلطانی فر در ایروان به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ کرد و ‌اضافه کرد: ما در همه زمینه ها آماده به همکاری هستیم و از دیدار دوستانه تیم های فوتبال دو کشور استقبال می کنیم.
 آرتاتاش تومانیان همچنین اشاره کرد: در فهرست شهدای جنگ تحمیلی شهدای زیادی از ارامنه حضور دارند و رهبر معظم انقلاب هم هر ساله دیداری با خانواده آنان دارد و این نشان از نزدیکی دو ملت است. در این شرایط ناامن وحضور تروریسم در اطرافمان ایران کشوری بسیار امن با مردمی مهربان است.