صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شب گذشته در سردشت اتفاق افتاد؛

سرمای کولاک جان کولبر 17 ساله را گرفت

شب گذشته سرمای شدید کولاک جان کولبر 17 ساله سردشتی را گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا،در نتیجه سرمای کولاک شدیدی که از شب گذشته در منطقه سردشت استان آذربایجان غربی ایجاد شده بود یک کولبر 17 ساله جان خود را از دست داد.
براساس اطلاعاتی که در همین رابطه توسط رسانه‌های محلی منتشر شده است این کولبر جان باخته کامران رشکه نامداشته است.
از قرار معلوم وی در زمان حادثه از اعضای یک گروه چهار نفره کولبری بوده است که همگی در در ارتفاعات مرزی سردشت، گرفتار کولاک شدید می‌شوند.
به نقل از همین رسانه‌ها از زبان «ریبین سوری» مسئول فوریت‌های پزشکی بیمارستان سردشت آمده است: شب گذشته، پنج کولبر در ارتفاعات دوپزه نزدیک مرز کێلێ سردشت براثر کولاک شدید دچار سرمازدگی شدند.
به دنبال حضور نیروهای امدادی در محل حادثه سه نفر از کولبران به صورت سرپایی مداوا می‌شوند و دو نفر دیگر از جمله مرحوم رشکه به وسیله آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت منتقل می‌شوند.
ظاهرا شدت سرمازدگی در نهایت منجر به فوت کامران رشکه شده اما نفر دیگر همچنان بستری است.
در گزارش رسانه‌هایی که خبر این حادثه را منتشر کرده‌اند، در خصوص علت این حادثه آمده است: این  کولبران باتوجه به هوای نسبتا گرم ظهر دیروز لباس گرم همراه خود نبرده بودند و باتوجه به سردی چند درجه ای هوا در غروب و آغاز کولاک شدید، هنگام بازگشت دچار سرمازدگی شده اند.
پیش از این نیز در تاریخ نهم بهمن ماه سالجاری نیز در ارتفاعات مرزی سردشت و در نزدیکی روستای بیوران علیا 16 کولبر در زیر بهمن گرفتار شدند که از این تعداد 4 نفر جان خود را از دست دادند.