صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

بانک صنعت و معدن از پیشگامان عرصه‌ توسعة صنعتی کشور است

نعمت زاده فعالیت های این بانک را به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته کشورمان مورد قدردانی قرار داد
 
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان از دو واحد صنعتی صنایع غذایی مینو شرق و پلیمر پاکت پرند زاهدان که ازتسهیلات بانک صنعت و معدن بهره مند شده اند بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در این بازدید ها نعمت زاده فعالیت های این بانک را به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته کشورمان مورد قدردانی قرار داده وتاکید کرد: من از عملکرد بانک صنعت و معدن در توسعه صنعت و رونق تولید بسیار راضی هستم ، این بانک از پیشگامان عرصه‌ توسعة صنعتی کشور است.
وی حمایت بانک صنعت و معدن را از صنایع کوچک و متوسط را نشان دهنده استراتژی دانش محور این بانک برای توسعه صنعتی کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که رشد این صنایع موجب افزایش میزان اشتغال در مناطق مختلف کشور شود.
نعمت زاده توان کارشناسی بانک صنعت و معدن در اعطای تسهیلات به طرح‌های صنعتی را عاملی دانست که جایگاه ویژه‌ای به آن در نظام بانکی کشور می‌بخشد و سبب می شود تا نقش خود را به عنوان یک بانک توسعه ای به خوبی ایفا کند.
بنا به این گزارش شرکت صنایع غذایی مینوشرق ، تولید کننده انواع بیسکوئیت ، کراکر ، پفک و تافی شکلاتی ، مبلغ ٧٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه درگردش از بانک صنعت و معدن دریافت کرده و برای ٢٥٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان نیز که با میزان ٦٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت از محل منابع بانک صنعت و معدن و ٤ میلیون و ٢٠٠ هزار یورو تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی با قرارداد عاملیت این بانک ، پاکت پلی پروپیلن لمینت شده تولید خواهد کرد به زودی راه اندازی می شود و زمینه اشتغال مستقیم برای ١٦٠ نفر را فراهم خواهد ساخت.
گفتنی است صنایع کوچک و متوسط استان سیستان و بلوچستان حدود ٢٦٣ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن دریافت کرده اند.