صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در ۳ سال آینده محقق می شود؛

جهش بازار فروش شرکت های دانش بنیان

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جهش فروش شرکت های دانش بنیان و گسترده تر شدن بازار آنها...
 تا ۳ سال آینده خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، مهدی الیاسی، در گفتگو اظهار داشت: تا سه سال آینده عدد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان از فروش ۱۰ هزار میلیاردی می‌گذرد و به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد می‌رسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت تا پایان امسال برنامه های خود را  برای افزایش فروش شرکت ها انجام می دهد، خاطر نشان کرد: این برنامه ها در سال ۹۶ به مرحله اجرایی می رسد تا بتوانیم نتیجه آن را در سال های آینده ببینیم.
الیاسی با بیان اینکه سایر کشورها هم این رویه را در پیش گرفته اند، عنوان کرد: کره، ژاپن و چین با همین جزئیات و ثبات‌قدم پیش رفته‌اند؛ ما در گام اول جهش اقتصاد دانش‌بنیان هستیم.
به گفته معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر توانستیم تامین بازار و تامین مالی شرکت های دانش بنیان را عارضه یابی کنیم؛ عارضه‌یابی ما این است که دو موضوع تأمین بازار و تامین مالی برای شرکت‌ها را در اقتصاد مقاومتی حل کنیم.
الیاسی عنوان کرد: اگر دولت محدودیت هایی برای تامین مالی مستقیم برخی طرح ها دارد ولی در مقابل مجوز برای اجرای طرح‌ها می‌دهد، همین مجوز می‌تواند کار شرکت‌ها را راه بیندازد.
وی با بیان پیشنهادی خاطر نشان کرد: می توان پیشنهاد داد که دولت در این زمینه مدل مالی ارائه دهد تا شرکت بر اساس آن بازار خود را به دست بیاورد. ما در این ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌هایی مانند برق، گاز و انرژی، آب شیرین‌کن‌ها تمرکز داریم. در یکی، دو سال آینده جهشی به واسطه ایجاد بازار برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود زیرا شرکت‌ها می‌توانند از بازار ۱۰ هزار دلاری به صد یا ۲۰۰ هزار دلاری برسند.