صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حسین مهدوی‌نیا، کارآفرین عرصه اقتصاد از خود می گوید:

درآمد سالانه 80 میلیون تومان از تولید عسل

حسین مهدوی‌نیا، کارآفرین عرصه اقتصاد از طریق پرورش زنبور عسل سالانه 80 میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روزنامه کیهان، این کارآفرین عرصه بسیج سازندگی در یک فضای 3 هزار متری در منطقه پاکدشت نسبت به نگهداری و پرورش زنبور اصلاح شده (کارنیکا) برای تولید عسل اقدام نموده است.
بنابراین گزارش، نامبرده با ایجاد 50 کندو در فضای یادشده در هر دوره حدود 500 کیلوگرم عسل برداشت می‌نماید، که هر سال حدود 80 میلیون تومان درآمدزایی دارد.
این کارآفرین عرصه سازندگی که طلبه پایه 7 حوزه علمیه و همچنین کارشناس ارشد حقوق نیز می‌باشد، علت ورودش به این عرصه را عدم علاقه به کارهای اداری و علاقه به کارهای تولیدی عنوان می‌کند و می‌گوید: احساس می‌کنم که از طریق تولید و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور از وابستگی بهتر می‌توانیم به انقلابمان خدمت کنیم، از این رو با طی این تحصیلات ترجیح دادم که به عرصه تولید وارد شوم.
وی علت انتخاب زنبور نژاد «کارنیکا» را این‌گونه عنوان می‌کند: کارنیکا، نژادی است که طی ده‌ها سال و حتی بیش از یک سده در رابطه با اصلاح ‌نژاد آن و تقویت نمودن پتانسیل‌های مورد نیاز آن برای یک زنبورداری صنعتی، کار و اصلاح شده و در نهایت ژنتیکی که توانایی‌های بالقوه‌ای را شامل می‌شود تولید می‌کند که به آن یک نژاد پرورشی می‌گویند.
نژاد «کارنیکا» را یک زنبور بلند خورطوم هم می‌نامند، این زنبور قادر است با شدت رشد بهاره‌ای که از خود نشان می‌دهد و خورطوم بلندتری که نسبت به سایر نژادهای زنبور عسل دارد، برداشت بهینه‌ای در همان هفته‌های اول شروع جریان شهد و گرده منطقه داشته باشد.
بیشتر نژادهای خورطوم کوتاه قادر نیستند از انواع گیاهان علوفه‌ای مانند یونجه و شبدر بهره‌برداری داشته باشند، زنبور نژاد کارنیکا از این موقعیت استثنایی که دارد به نحوه عالی استفاده می‌کند. بنابراین گزارش، این کارآفرین از برادرش نیز در عرصه تولید استفاده کرده و تلاش دارد با گسترش عرصه فعالیتش از نیروهای دیگر نیز استفاده کند.
مهدوی‌نیا می‌گوید: من به جوانان هموطنم توصیه می‌کنم که منتظر نباشید تا دولت برای شما کار ایجاد کند، درست است که یکی از وظایف دولتها ایجاد کار برای جوانان و بخصوص قشر تحصیل‌کرده است ولی ما باید با فکر کردن و شناسایی توانمان منتظر دولت و یا اشخاص و گروه‌ها نباشیم بلکه خودمان با توجه به علاقه‌مان و از همه مهم‌تر نیاز کشورمان با مشورت سازمان بسیج سازندگی به تولید رو بیاوریم و مطمئن باشیم که عرصه تولید شکست‌ناپذیر است.وی ادامه داد: من جوانان با فکر و مسئولیت‌پذیر بسیاری را می‌شناسم که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و استفاده از تسهیلات این سازمان و بدون دریافت حتی یک ریال وام دولتی به لحاظ اقتصادی بسیار موفق بوده‌اند و هم‌اکنون آنها با خدمت به کشورو نظام جمهوری اسلامی وظیفه خودشان را انجام داده‌اند.