صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر گروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی خبر داد:

مسابقات ایده بازار دریایی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

مسابقات ایده بازار دریایی در دانشگاه‌های دریایی کشور به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود .
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سجاد ویسی، دبیر گروه توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی، با تاکید بر اهمیت شناسایی و مواجهه شدن با فرصت‌های واقعی کسب‌وکار، در حوزه دریا خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت چالش‌های کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی بومی و منطقه‌ای حوزه دریا رویداد ملی کارآفرینی اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های دریایی، با محوریت اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های دریایی، برگزار می شود. 
ویسی افزود: مسابقات ایده بازار دریایی در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی طی یک رویداد سه مرحله‌ای شامل پنل بیان فرصت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه صنعت اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های دریایی توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، ایده پردازی حول فرصت‌ها و چالش‌ها، آموزش‌های کاربردی در زمینه جنبه‌های اقتصادی ، کارآفرینی و کسب‌وکار، انجام کار تیمی (در حین رویداد و پس‌ازآن) و شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین به‌صورت مستقل یا زیر نظر سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به بخش دانشجویی ایده بازار صنایع دریایی گفت: ارائه ایده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نگارش مدل و طرح کسب‌وکار و داوری آن‌ها است. بخش دانش‌آموزی به‌عنوان بخش جانبی رویداد تنها شامل بخش ارائه ایده‌ها و داوری خواهد بود. 
ویسی افزود: در ایده بازار تمام گروه‌های ثبت نامی این فرصت را می‌یابند که ایده‌های خود را مطرح کنند و از میان ایده‌های ارائه‌شده داوری و گروه‌های برگزیده معرفی می‌شوند و جوایز اهدا می‌شود. در هر مرحله سه ایده برتر تجلیل می‌شوند و برگزیدگان هر دوره ( ده ایده برتر هر سری مسابقات)، مجوز حضور در سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت را دریافت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: اولین سری مسابقات ایده بازار دریایی در دانشگاه‌های دریایی در ۱۶و۱۷ اسفند۹۵ در بوشهر ( دانشگاه خلیج‌فارس ) برگزار می‌شود.