صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به همت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران

سمینار «عمان؛ دروازه ورود به تجارت جهان» و «مدیریت تجربه مشتری» برگزار شد

سمینار آشنایی با راه‌های ورود به بازار عمان و روش‌های جذب مشتری به همت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری کشور دو سمینار تخصصی در مورد چگونگی ورود به بازار عمان و روش‌های جذب مشتری برگزار کرد.
در سمینار «عمان؛ دروازه ورود به تجارت جهان»، چگونگی ورود به این بازار مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. سعید بخشی و حسین‌علی عبدوانی که بازرگانان کشور عمان هستند در مورد راه‌های تجارت از طریق این بازار و چگونگی شروع فعالیت با عمان مباحثی را مطرح کردند.
بر اساس سخنان مطرح شده، فاصله نزدیک، بازارهای قابل‌دسترس، کم بودن هزینه حمل‌ونقل، شاه‌راه ارتباطی با شمال آفریقا، سهولت ثبت شرکت در این کشور و استقبال از سرمایه‌گذار ازجمله مزایای تجارت با کشور عمان است و بر اساس گزارش بانک جهانی، این کشور به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای بهبود یافته از نظر اقتصادی برای شروع کسب‌وکار و همچنین سهولت نفوذ در بانک‌های جهانی برای سال 2017 میلادی شناخته شده به‌طوری‌که رتبه خود را از 159 به 32 ارتقا داده است.
در سمینار «مدیریت تجربه مشتری» نیز محمد بلوریان عضو هیات علمی دانشگاه و منصور همایونی نژاد، مجری پروژه اجرایی مدیریت تجربه مشتری در ایران به‌عنوان مدرس حضور داشتند و به این سوال پاسخ دادند که چگونه با خلق تجربه رضایت‌بخش برای مشتریان، فروش و سود را افزایش دهیم؟ همچنین روش‌های CRM و CEM را توضیح داده و تفاوت‌های آن‌ها را مطرح کردند.