صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون عمرانی استاندار قزوین:

برخورد با تخریب‌کنندگان باغستان سنتی قزوین در دستور کار قرار گرفت

معاون عمرانی استاندار قزوین از دستور استاندار برای برخورد قاطع و شدید با تخریب‌کنندگان باغستان سنتی قزوین خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در پی شایعه آتش‌سوزی بخشی از باغستان سنتی قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار به همراه اعضای شورای ساماندهی باغستان‌های سنتی قزوین در محل و محدوده موردنظر حاضر و از نزدیک در جریان واقعه و حادثه قرار گرفت.
فرخزاد معاون عمرانی استاندار در خصوص این موضوع اظهار کرد: پس از بازدید از محل وقوع حادثه آنچه باید بدان اشاره کرد تا عموم شهروندان و مخاطبان در جریان اصل واقعیت قرار بگیرند این است که چیزی به نام آتش‌سوزی در محدوده باغستان سنتی حادث نشده اما با قطع تعدادی از درختان در این منطقه مواجه شدیم که مصداق تخریب باغستان است.
وی بیان کرد: اگر چه محدوده‌ای که درختان آن قطع شده بر اساس طرح جامع شهری تغییر کاربری اخذ کرده است اما طبق مصوبات کارگروه هیچ‌یک از درختان نباید قطع می‌شد و این حرکت کاملاً اشتباه و غیرقانونی بوده اگر نگوییم که رفتاری عمدی صورت گرفته است.
فرخزاد تصریح کرد: بر همین اساس با دستور استاندار و هماهنگی با دادستان مقرر شد با تخریب‌کنندگان باغستان اعم از آمرین و عاملین به شدت برخورد شود تا کسی به خود اجازه ندهد در آینده این رفتار مخرب و مغایر با ارزش‌ها و اصول انسانی و حقوق شهروندی را تکرار کند.
وی اظهار کرد: باغستان سنتی قزوین از دارایی‌های ارزشمند استان قزوین است که همه باید در جهت حفظ و احیاء آن تلاش کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران کل مدیریت بحران، دفتر امور شهری و روابط عمومی، مدیران کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط‌زیست و راه و شهرسازی، شهردار قزوین و صدیقی عضو شورای شهر، طاهری رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان از منطقه و محدوده موردنظر معاون عمرانی استاندار را همراهی می‌کردند.