صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

حجم تهدید موادمخدر برای روسیه و ایران غیر قابل تحمل است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس هیات روسیه بر تعامل و همکاری همه‌جانبه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،علی مویدی در دیدار با آندره فراپوف رییس هیات روسیه در حاشیه کنفرانس بین المللی علیه قاچاق مواد مخدر گفت: روسیه برای ایران کشوری دوست و همسایه است و همکاری دو کشور ریشه تاریخی دارد.
وی با بیان اینکه همکاری مفیدی میان پلیس دو کشور در دریای خزر برقرار است، گفت: تا به امروز تبادل اطلاعات خوبی بین ایران و روسیه در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و امیدواریم بعد از این دیدار، شاهد تعامل جدی‌تری در این حوزه باشیم.
قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: متاسفانه تولید مواد مخدر در افغانستان همچنان رو به افزایش است و سیاست های گذشته در آن کشور رو به شکست است، تاکنون نیز این سیاست ها نتایجی برای دیگر کشورها نداشته است، پس باید فکر منطقه‌ای کرد.
ویدی گفت: کشورهای منطقه و همجوار با افغانستان باید بر روی سیاستی متمرکز شوند که بخشی از معضلات و مشکلات منطقه را حل کند، ایران و روسیه دو کشور صاحبنظری هستند که می توانند در این موضوع اظهار نظر کنند.
ی تاکید کرد: اسناد و تفاهم نامه های امضا شده ایران و روسیه طی سالهای گذشته، باید با توجه به ساختارهای دو کشور به روزتر شوند تا با تعامل یکدیگر بتوان یک محصول جدید به منطقه ارائه کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: مواد مخدر به لحاظ حجم تهدید برای روسیه و ایران غیر قابل تحمل است و مافیای مواد مخدر هر روز پیچیده‌تر می شود، لذا نباید منتظر کمک دیگر کشورها بود.
مویدی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های آموزش ، کاهش تقاضا، درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی به تجارب خوبی رسیده است و ما معتقدیم با تبادل اطلاعات و عملیات مشترک می توان به نتایج خوبی رسید.
همچنین آندره فراپوف نماینده هیات روسیه در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان، نقش برتر را در مبارزه با مواد مخدر دارد و این برای جهان بسیار ارزشمند و مفید است.
وی خواستار همکاری دو جانبه و انتقال تجارب ایران به کشورش شد و اظهار کرد: این همکاریها می‌تواند ثمربخش باشد.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در دیدار با رییس هیات بلغارستان بر تقویت همکاری های دو کشور در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ؛ علی مویدی در دیدار با ایوایلو اسپیری دونوف رییس هیات بلغارستان بر تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران با بلغارستان نقاط مشترک خوبی دارند و همکاری‌های خوبی در تبادل اطلاعات دارند.
وی تصریح کرد: ایران و بلغارستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر (مسیر بالکان) هستند و هر چه قدر با یکدیگر همکاری و فعالیت کنند ، مسیر مبارزه هموارتر خواهد شد.
قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: ایران در حوزه‌های پیشگیری و درمان و کاهش آسیب دارای تجربه است و آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار بلغارستان قرار دهد و این امر نیازمند تبادل اطلاعات و ارتباط دو جانبه است.
همچنین ایوایلو اسپیری دونوف رییس هیات بلغارستان در این دیدار گفت: ایران شریک خوبی در مبارزه با مواد مخدر است و برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران علیه قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته مرتبط، نقش مهمی در افزایش و ارتقاء همکاری ها خواهد داشت.