صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ماهان موسوی، کارشناس MBA- بازاریابی

5 نکته برای برندینگ شرکت‌های ساختمان‌سازی

اگر ساخت‌و‌ساز برای امروز است، برندسازی مقوله‌ای برای فرداست.

یادداشت

 اگر شما می‌خواهید مشتریان به دنبال ساختمان‌هایی باشند که شما برای‌شان تدارک دیده‌اید و ارزش آن چیزی که شما پیشنهاد می‌دهید را درک کنند، در آن صورت شما به هدف بلندمدتی چشم دوخته‌اید که توسعه کسب‌وکارتان یکی از نتایج آن است. برندسازی برای شرکت ساختمانی‌تان، وقتی که مشغول ساخت‌و‌ساز هستید، می‌تواند کمک بزرگی در تحقق این هدف باشد. در زیر به 5 نکته کلیدی در برندینگ شرکت‌های ساختمانی اشاره می‌شود.
1- بدانید که چه چیزی را در برند خود می‌خواهید توضیح دهید
برند شما آن چیزی است که شرکت ساختمانی شما بر آن بنا شده است. همان چیزی است که مردم خود را در سرمایه‌گذاری شما شاید هم شخص شما شریک می‌دانند. برند می‌تواند به موارد مختلفی ارتباط داده شود مانند توان مالی، ارزش، کیفیت، خدمات و نوآوری. برند می‌تواند در نام شرکت، لوگوی شرکت و در نحوه تهیه برنامه‌های پیشنهادی‌تان مشخص باشد. با این حال باید بدانید که شما و برندتان به کدام سمت در حرکتید. درست مانند ساخت پروژه‌ها که به طراحی و مدیریت نیاز دارند، برندینگ شما هم باید براساس ارزش‌های مناسب مطابق با چگونگی انجام کارتان ساخته شده باشد. 
2- از یک نام، شعار یا نمادی استفاده کنید که به سرعت کاری را که انجام می‌دهید، منتقل کند
نشان‌ها و بیلبوردها در جایی که گروه شما در حال ساخت‌و‌ساز است، فرصت‌هایی است برای ترقی و توسعه ساخت‌وساز، مانند نقش یونیفرم برای کارکنان‌تان در محل کار. نام شرکت یا شعار یا لوگو را روی برنامه‌های پیشنهادی‌تان، برنامه پروژه‌های ساختمانی و صورت‌حساب‌های‌تان قرار دهید. در اکثر اوقات، شرکت پیمانکار می‌تواند با استفاده از نام شرکت و یک شعار کوچک در کنار اسم منفعت ببرد. مانند gracia & smith: residential builders. لوگوی شرکت می‌تواند به جلب‌توجه کمک کند اما از آن جا که لوگوی شما مانند لوگوی دیزنی، مک دونالد یا نایک به سرعت قابل تشخیص نیست، بهتر است دو تا سه کلمه ساده بنویسید که نشان‌دهنده زمینه فعالیت شما باشد. 
3- مردم از مردم می‌خرند، پس برندسازی شخصی را در دستور کار قرار دهید
قدرت توصیه‌ها و تایید‌های شخصی هنوز زیاد است. اگر شما شرکت ساختمانی خودتان را اداره می‌کنید، پس شخص خودتان نیز یک «برند» باشید و به گونه‌ای عمل کنید که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد. به کارکنان‌تان بگویید که شرکت بر چه اساسی برپاست و درنتیجه از آنها بخواهید که در راستای آن رفتارشان را تغییر دهند. 
4- اگر سرتان در کارگاه شلوغ است، اجازه دهید وب‌سایت برندینگ شما را انجام دهد
تبلیغات کاغذی و تبلیغات رادیو و تلویزیون با بازار شما و مرحله رشد شرکت شما ارتباط دارند. با این وجود، تبلیغات و ارتباط برقرار کردن از طریق وب‌سایت، تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی ابعاد جدیدی به برندینگ اضافه می‌کنند که هر کارآفرینی
 باید بداند. 
5- به برندینگ‌تان بی‌توجه نباشید وگرنه ضربه می‌خورید
تمام پیشنهادهای بالا برای اقدامات مثبت و موثر در راستای برندینگ کسب‌وکارتان بود اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شما این کارها را انجام ندهید؟ این روزها، مردم برای شما برندینگ می‌کنند. چگونه؟ شبکه‌های اجتماعی این امکان را به مردم داده تا نظرات‌شان را به گوش مردم جهان برسانند. شاید شما را دوست داشته باشند.
شاید شما را نقد کنند. نکته اینجاست که اگر تلاشی برای اثرگذاری مثبت انجام ندهید، عواقب بدی برای شما به همراه دارد. به یاد داشته باشید که برندینگ به مسیر خود ادامه می‌دهد چه با شما چه بدون شما.