صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران گفت:

وجود بیش از هزار آرایشگاه غیر مجاز در تهران

رییس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران گفت: برداشتن ابرو، خالکوبی، تاتو و سولاریوم خدماتی است....
که انجام آن در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع است. همچنین مدل‌های کوتاهی مو باید بر اساس ژورنالی که اتحادیه به آرایشگران ابلاغ کرده است، باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، مصطفی گواهی، درباره‌ خدماتی که در آرایشگاه‌های مردانه ارائه می‌شود، گفت: برداشتن ابرو، خالکوبی، تاتو، سولاریوم و مدل‌های موی نامتعارف و شیطان‌پرستی در آرایشگاه ها ممنوع است، اما رنگ کردن مو غیر قانونی نیست.
وی افزود: اتحادیه ۳۳ مدل مو در قالب ژورنال به آرایشگران ابلاغ کرده است که برای اصلاح موی سر باید از آن ها استفاده شود و مدل‌هایی که خارج از فرهنگ و شئونات کشور است در آرایشگاه‌ها ممنوع است.
دلیل فرار آرایشگران از دریافت مجوز
گواهی با اشاره به آرایشگاه‌های غیرمجاز در تهران گفت: حدود ۲۴۰۰ آرایشگر در تهران مجوز دارند و ۷۰۰ مورد دیگر نیز در دست اقدام برای دریافت مجوز هستند. اما ۱۹۵۰ آرایشگری بدون جواز نیز در سطح شهر فعالیت می‌کنند که مشتری هنگام ورود به مغازه باید مجوز و نرخ نامه را روی دیوار ببیند.
رییس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران درباره مشکلات آرایشگران برای دریافت مجوز تصریح کرد: مجوز برای یک پلاک خاص صادر می‌شود و اگر مستاجر اقدام به جابجایی کند باید دوباره مجوز دریافت کند که مستلزم طی کردن مراحل دوباره و پرداخت یکی – دو میلیون تومان برای گرفتن دوباره مجوز است.
وی اظهار کرد: پس از به تصویب رسیدن قانونی مبنی بر این‌که افراد مستاجر نیز می‌توانند مجوز دریافت کنند، اما مستاجرها به دلیل این‌که معمولا قرارداد یکساله می‌بندند و سال بعد احتمال جابجایی‌شان وجود دارد از دریافت مجوز فرار می‌کنند