صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات رییسه مجلس:

قرائت گزارش برجامی مجلس به سال آینده موکول می شود

عضو هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان قرائت گزارش دوم کمیسیون امنیت ملی....
و سیاست خارجی درباره برجام گفت: با توجه به بررسی لایحه بودجه سال 96 در صحن مجلس احتمالا این گزارش در سال آینده قرائت می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایرنا،  محمدجواد جمالی روز یکشنبه ، با اشاره به روند بررسی گزارش چهارم برجام ارائه شده از سوی وزارت امورخارجه اظهار کرد: بررسی‌های کارشناسی اولیه درباره این گزارش در کمیته هسته‌ای مجلس انجام شده است.
وی ادامه داد: قرار است این کمیسیون برای بررسی گزارش 6 ماهه دوم جلساتی را درباره نحوه اجرای برجام با سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم هسته‌ای برگزار کند اما به دلیل اینکه بررسی لایحه بودجه سال 96 در دستور کار صحن مجلس قرار دارد، تاکنون زمان این جلسات مشترک مشخص نشده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیته هسته‌ای مجلس از انجام بررسی‌های کارشناسی اولیه درباره گزارش چهارم وزارت امورخارجه درباره نحوه اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داده بود.
وزارت امورخارجه تاکنون 4 گزارش سه ماهه از نحوه اجرای برجام را تقدیم هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی کرده است.
برجام در تیرماه 1394 بین جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور توافق شد که پس از تایید در شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نهایتا رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 26 دی 1394 اجرایی شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزارت امورخارجه را موظف کردند هر 3 ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام و میزان پایبندی طرف‌های مقابل به این توافق را به نمایندگان مجلس ارائه دهد.