صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

کاهش نرخ سود تسهیلات صادرات فناوری برای شرکت های دانش بنیان

بنا داریم نرخ سود تسهیلات صادرات فناوری شرکت های دانش بنیان را از ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش دهیم.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، دکتر بهزاد سلطانی، در خصوص پیشنهادات مطرح شده به هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: یکی از این پیشنهادات، استفاده از روش خط اعتباری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان است که به عنوان یک شتاب دهنده دیگر برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مطرح شده است. 
وی افزود: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی برای واگذاری کامل یک طرح از تشخیص، انتخاب، ارزیابی، تایید و تصویب تا نظارت، به صورت کامل برون سپاری می کنیم و به روش خط اعتباری که البته نیازمند تضامین محکم و قابل قبولی نیز است، کارهای شرکت های دانش بنیان را به مرحله اجرایی می رسانیم. 
سلطانی در خصوص کاهش نرخ تسهیلات صادرات فناوری به شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: بنا داریم این نرخ رابرای شرکت های دانش بنیانی که در امر صادرات وارد شده اند کاهش دهیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر این نرخ تسهیلات برابر با ۱۱ درصد است و قرار است به ۹ درصد کاهش یابد، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان همواره برای تولید و صادرات محصولات خود نیاز به حمایت هایی دارند که در صندوق نوآوری و شکوفایی درصدد هستیم تسهیلاتی در راستای اقدامات شان ارائه کنیم.