صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل بنادر مازندران:

کاهش هزینه حمل کالا از بندر نوشهر مهم‌ترین خواسته صاحبان کالا است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: کاهش هزینه حمل‌ونقل کالا از بندر نوشهر....
به سایر نقاط کشور مهم‌ترین خواسته صاحبان کالا و تجار فعال در این بندر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی در جلسه بررسی مشکلات حوزه حمل‌ونقل و پایانه در بندر نوشهر که با حضور مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مازندران برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: جلب رضایت مشتریان و صاحبان کالا مهم‌ترین اولویت من و همکارانم در مجموعه اداره کل است.
وی افزود: بندر نوشهر تنها مجموعه اقتصادی غرب استان مازندران است لذا همه باید تلاش کنیم از ظرفیت ۴ میلیون تنی این بندر نهایت بهره را ببریم.
رضوانی با قدردانی از زحمات مسئولان حمل‌ونقل و پایانه‌های استان و شهرستان برای کاهش مشکلات مربوط به حمل‌ونقل کالا از بندر نوشهر، خواستار همکاری همه دستگاه‌های ذیربط برای رفع دغدغه‌های صاحبان کالا در این بخش شد.
در ادامه محمدزاده مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مازندران، عدم سنخیت بین ناوگان کهنه و نو در بخش حمل‌ونقل را از مهم‌ترین معضلات این بخش برشمرد.
وی با اشاره به لزوم رقابت‌پذیری سالم در بخش حمل‌ونقل، وجود واسطه‌ها را یکی از معضلات جدی این بخش عنوان کرد.
محمدزاده از آمادگی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها برای احداث پایانه در شهرستان نوشهر بیان کرد: در صورت همکاری مسئولان ذیربط و واگذاری زمین مناسب، برای احداث پایانه اقدام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در صورتی که هرگونه اصلاحی در نرخ حمل‌ونقل کالا از بندر نوشهر نیاز باشد اداره کل حمل‌ونقل و پایانه آمادگی دارد همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد.
در ادامه حمزه علی بخشی مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت رفع چالش‌های فراروی بندر نوشهر به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل و پایانه‌ها تأکید کرد.
وی افزایش ساعت کاری گمرک، حذف عوارض متفرقه، کاهش هزینه حمل‌ونقل کالا را از مهم‌ترین راهکارهای واقعی شدن هزینه حمل کالا از بندر نوشهر برشمرد.
در ادامه با حضور نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقلی، صنف رانندگان، خطوط کشتیرانی و سایر شرکت‌های خصوصی فعال در بندر نوشهر، مسائل و مشکلات حوزه حمل‌ونقل و پایانه‌ها موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.